دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1394 - 12:47

رئیس مجلس از روسیه بازگشت

رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور شرکت در دوازدهمین نشست سالانه جوامع درگیر جنگ و صلح در روسیه به شهر سوچی رفته بود، لحظاتی پیش وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.
کد خبر : 45438

به گزارش گروه سیاسی آنا به نقل از خانه ملت، صبح امروز جمعه -یکم آبان ماه- علی لاریجانی که به عنوان میهمان ویژه در دوازدهمین نشست سالانه جوامع درگیر جنگ و صلح با عنوان غلبه بر منطق منازعات در دنیای فردا به روسیه سفر کرده بود وارد فرودگاه مهرآباد شد و مورد استقبال رسمی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.


رئیس قوه مقننه در سفر دو روزه خود در این کنفرانس سخنرانی کرد.


لاریجانی همچنین در این اجلاس با ولادیمر پوتین رئیس جمهوری روسیه، شماری از مقامات عالی رتبه این کشور و دیگر مقامات حاضر در اجلاس سالانه جوامع درگیر جنگ و صلح دیدار و گفت و گو کرد.


رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از بازگشت از روسیه در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکره طولانی خود با پوتین رئیس‌جمهوری روسیه اظهار کرد: در این ملاقات راجع به توسعه همکاری‌های دوجانبه همچنین همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در ابعاد مختلف به رایزنی پرداختم. همچنین در این ملاقات مبارزه با تروریسم خصوصا در سوریه و مشکلاتی که جریان‌های ترویستی و تکفیری ایجاد کرده‌اند مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.


وی افزود: روسیه کشوری مهم در منطقه به حساب می‌آید و تهران - مسکو باید از روابط پایدار و همه جانبه‌ای برخوردار شوند؛ چراکه این کشور از وزن و نفوذ خوبی در منطقه برخوردار است.


رئیس مجلس با اشاره به حضور و سخنرانی خود در اجلاس والدای سوچی سواچه روسیه نیز گفت: در این اجلاس راهکارهای مهم حل بحران‌های کنونی در جهان و منطقه مورد بحث و ریشه‌یابی قرار گرفت، البته مشکلات ایجاد شده از سوی تروریست‌ها در سوریه و عراق نیز بررسی شد.


لاریجانی ادامه داد: در این اجلاس کارشناسان و مقامات شرکت کننده تاکید کردند که تاکنون مبارزه جدی و اثرگذاری با مساله تروریست صورت نگرفته و ضرورت دارد در این مبارزه همکاری‌های بین‌المللی و همچنین وفاق و همدلی بین کشورها بوجود بیاید.


به گفته رئیس قوه مقننه در این اجلاس همچنین عنوان شده که ایران در مبارزه با تروریسم یک نقطه عطف به حساب می‌آید.


رئیس مجلس تصریح کرد: ما نیازمند هم‌افزایی مناسب بین‌ کشورها در قبال مبارزه با تروریسم در جهان و منطقه هستیم؛ چراکه مبارزه با تروریسم موضوعی تاکتیکی و گذرا نیست و باید با توجه به میزان فعالیت جریان‌های تروریستی طرح‌های مدون و حساب‌شده‌ای برای مقابله با جریان‌های تروریستی در دستور کار قرار گیرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب