دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یادداشت/

امروز ماهشهر خط مقدم جنگ است

حق این است که در کنار دادگاه اغتشاشگران و برهم‌زنندگان نظم عمومی، دادگاه مدیران و مسئولان بی‌عرضه ماهشهر هم برگزار شود. اگر آن‌ها مسئولیت خود را درست انجام داده بودند، دشمن به ماهشهر طمع نمی‌کرد.
کد خبر : 449219
3.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ماهشهر شهری است ساحلی، صنعتی، نفتی و ترانزیتی. فرودگاه دارد و راه‌آهن و جاده و بندر. ماهشهر همه‌چیز دارد. هریک از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به‌تنهایی برای پیشرفت شهری و حتی استانی کفایت می‌کند ولی اگر ماهشهر را جست‌وجو کنی، با جوانان بیکار و مردم رنجور و مستضعفی مواجه می‌شوی که انگار کسی آن‌ها را نمی‌بیند.


چند سال پیش که مردم ماهشهر نماینده‌ای انقلابی داشت، محکم ایستاد که استخدام‌ها باید بومی باشد ولی دیری نپایید که او رفت و آقایان پایتخت‌‌نشین و مرکز استان نشین دوباره گرد سفره ماهشهر جمع شدند. البته بماند که فرهنگ کار هم تغییریافته و اساساً با ساحلی به این پهناوری که ماهشهر دارد و برخورداری ماهشهر از نعمات خدادادی بیکران، اگر مدیریت، حمایت و هدایت درستی ببیند، دیگر به این استخدام‌ها نیازی نخواهد داشت.


در ماهشهر باید فاتحه مدیریت و مدیرانی را خواند که با این‌همه امکانات و ظرفیت، ذره‌ای هوش مدیریتی نداشتند تا بتوانند همشهری‌ها و هم استانی‌های خود را نجات دهند.


دندان طمع دشمن را باید کشید


ماهشهر نمونه‌ای است از شهرهایی که دشمن در آن لانه کرده است؛ دشمن همچون مگس‌هایی است که روی زخم نشسته‌اند، اگر می‌بینید ضدانقلاب از محروم‌ترین مناطق ایران اسلامی سر بر درآورده، دلیلی ندارد جز اینکه فهمیده پایگاه اصلی انقلاب اسلامی، لواسان، جماران، سه‌راه یاسر تهران یا کیان‌پارس و زیتون اهواز نیست. کوخ‌نشین‌ها پایگاه اصلی انقلاب اسلامی هستند، همان‌ها که شهید داده‌اند و پای انقلاب ایستاده‌اند؛ همان‌ها که امام راحل (ره) می‌فرمود ولی‌نعمتان ما هستند. به همین دلیل هم دشمنان تبر را برداشته و به ریشه انقلاب می‌زنند. خیال خامی است که فکر کنیم با خاموش شدن آتش اغتشاشات و جدا شدن صف مردم معترض از آن‌ها دشمن هم دشمنی‌اش را رها می‌کند.


مسئولیت نهادها و جریان‌های انقلابی


مسئولیت نهادها و جریان‌های انقلابی این است که هر جا اغتشاشی شده جریان انقلاب هم حاضر شود. امروز ماهشهر و امثال ماهشهر خط مقدم جهاد اقتصادی است.


باید بدانیم دشمن بر اساس شناخت و نقشه‌ای دقیق این مناطق را انتخاب کرده، هر جا کم‌کاری شده دشمن دارد کار می‌کند، پس باید خودمان را به آنجا برسانیم تا بتوانیم از انقلاب دفاع کنیم. اگر ماهشهر در کنار ثروت بیکران خود، این‌همه بیکار، حاشیه‌نشین، فقیر و درمانده نداشت، چشم طمع دشمن به آن خیره نمی‌شد.


حق این است که در کنار دادگاه اغتشاشگران و برهم‌زنندگان نظم عمومی، دادگاه مدیران و مسئولان بی‌عرضه ماهشهر هم برگزار شود. اگر آن‌ها مسئولیت خود را درست انجام داده بودند، دشمن به ماهشهر طمع نمی‌کرد. دندان طمع دشمن را باید کشید، ماهشهر مُشتی بود نمونه از خروار.


محمدامین توکلی‌زاده


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته