دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1398 - 20:00
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با آنا:

بیشتر مدیران صنایع پتروشیمی در مناطق ویژه پروازی هستند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت نفت در تقویت صنایع پایین‌دستی و پتروپالایشگاه‌ها ضعف دارد، گفت: بیشتر مدیران صنایع پتروشیمی که در مناطق ویژه فعالیت دارند پروازی هستند.
کد خبر : 446902
201901103222987776.jpg

علی گلمرادی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به مصوبه مجلس برای تقویت صنایع پایین‌دستی صنعت نفت اظهار کرد: وزارت نفت و صنعت پتروشیمی از یک سردرگمی برخوردار است و سوءمدیریت در این حوزه بیداد می‌کند.


وی با تأکید بر سوءمدیریت در حوزه منابع انسانی وزارت نفت و صنایع مرتبط، افزود: قراردادهای متعددی در حوزه جذب و بهره‌گیری از منابع انسانی وجود دارد.


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ضعف مدیران شرکت‌های پتروشیمی در مناطق ویژه اقتصادی سبب شده تا نتوانیم از ظرفیتی که در آن ارزش افزوده قابل قبولی متصور است به نفع کشور بهره‌گیری کنیم و این موضوع نارضایتی کارکنان این حوزه‌ها را هم در پی داشته است.


نماینده مردم ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی درباره علت این نارضایتی‌ها خاطرنشان کرد: بیشتر مدیران صنایع پتروشیمی در مناطق ویژه اقتصادی پروازی هستند که این سبب شده هم در بعد مسئولیت اجتماعی ضعیف عمل کنند.


وی اضافه کرد: مدیران پروازی حضور دائم در محل خدمت ندارند که باعث شده نتوانند اشرافیت کامل بر مسائل شرکت‌های تحت مدیریت خود را داشته باشند.


گلمرادی درباره آیین‌نامه شرکت نفت برای تقویت صنایع پایین‌دستی و پتروپالایشگاه‌ها طبق مصوبه مجلس اظهار کرد: چنین آیین‌نامه‌ای هنوز در اختیار مجلس قرار نگرفته است.


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: تدوین آیین‌نامه برای اجرای مصوبات مجلس در دستگاه‌های دولتی معمولاً با مشورت و تعامل میان وزارتخانه‌ها و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش مهم پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها در اقتصاد و ایجاد ارزش افزوده، ایجاد اشتغال و جلوگیری از تورم با جمع کردن نقدینگی که در سطح کشور وجود دارد، پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ایم تا آیین‌نامه اجرای مصوبه مجلس در تقویت صنایع پایین‌دستی نفت تدوین شود که دولت قول داده ظرف دو هفته آینده این آیین‌نامه اجرایی را نهایی کند.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته