دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1398 - 11:02
نجار در گفتگو با آنا مطرح کرد:

زلزله آذربایجان شرقی به 5 هزار خانه مسکونی آسیب رساند/ اعطای تسهیلات 40 میلیون تومانی برای زلزله‌زدگان

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور از آسیب 5 هزار خانه مسکونی بر اثر زلزله آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: 3 هزار واحد مسکونی به‌طور کامل تخریب شده است.
کد خبر : 444378
IMG_0421.JPG

اسماعیل نجار در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره آخرین اقدامات ستاد مدیریت بحران کشور در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: براثر سیلی که چند روز پیش در برخی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی نظیر میانه و سراب آمد، 3 هزار واحد مسکونی به‌طور کامل تخریب شد که نیاز به بازسازی دارد و از طرفی 2 هزار واحد مسکونی نیز به‌طور جزئی آسیب دیده که این واحدها نیز نیاز به تعمیر دارند.در مجموع 67 روستای شهرستانهای میانه و سراب تحت تاثیر زلزله آذربایجان شرقی دچار آ‌سیب شدند.


وی با بیان اینکه 67 روستا در شهرستان‌های میانه و سراب تحت تأثیر زلزله آذربایجان شرقی قرار گرفتند، ادامه داد: دولت طبق مصوبه‌ای که داشت، قرار شد تا برای هر واحد آسیب‌دیده 10 میلیون تومان کمک بلاعوض داشته باشد. از طرفی برای تعمیر برخی از خانه‌ها نیز 5 میلیون تومان کمک به زلزله‌زدگان خواهد شد.


رئیس ستاد مدیریت بحران کشور تصریح کرد: به افرادی که براثر زلزله واحدهای دامی آنها دچار تخریب شده است نیز وام بلاعوض 5 میلیون تومانی اعطا خواهد شد و 5 میلیون نیز برای بهتر شدن وضعیت معیشت زلزله‌زدگان به آنها اعطا می‌شود. همچنین 10 میلیون تومان برای روستاییانی که برای اجاره، ساخت یا خرید کانکس اقدام کنند وام بلاعوض داده خواهد شد.


نجار درباره تسهیلات بانکی اظهار کرد: 40 میلیون تومان برای ساخت، 15 میلیون تومان برای تعمیر، 15 میلیون تومان برای معیشت و 15 میلیون تومان برای واحدهایی که آسیب دامی دیدند تسهیلات بانکی داده می‌شود.


واکنش رئیس ستاد مدیریت بحران کشور به تجمع زلزله‌زدگان به‌دلیل کمبود چادر


وی در پاسخ  به سوالی درخصوص تجمع برخی از زلزله‌زدگان در روستای ترکمنچای به‌دلیل کمبود چادر گفت: در روستاهای زلزله‌زده هیچ کمبود چادری گزارش نشده است و اگر درخواست جدیدی ارائه شود، در اسرع وقت نسبت به اعزام چادر اقدام خواهیم کرد و خبر تجمع زلزله‌زدگان مقابل بخشداری روستای ترکمنچای نیز صحت ندارد و از رسانه‌ها نیز تقاضا داریم اخبار زلزله را فقط از منابع رسمی دنبال کنند. همواره با بروز یک حادثه در کشور، برخی در تلاش هستند تا با ضعیف نشان دادن اقدامات دولت، به اهداف خود برسند.


رئیس ستاد مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: از روز گذشته بنیاد مسکن نیز وارد عمل شده و در راستای اسکان موقت زلزله‌زدگان اقدام خواهد کرد و همه نهادها و نیروهای جهادی و دولتی تا عادی شدن شرایط در کنار مردم زلزله‌زده خواهند بود.


انتهای پیام/4046/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته