دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1398 - 00:10

ملیت مبهم بازرس مشکوک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی!

یکی از منابع آگاه در سازمان انرژی اتمی ملیت بازرس زن و مشکوک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را اعلام کرد.
کد خبر : 444239
_109555022_gettyimages-1154865598.jpg

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در روزهای گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که موادی مشکوک و آلوده به رادیواکتیو به‌همراه داشته درصدد ورود به سایت هسته‌ای نطنز بوده است.


هنگام ورود این بازرس زن به سایت هسته‌ای نطنز، ناگهان دستگاه‌های هشداردهنده این سایت هسته‌ای مواد خطرناک همراه او را شناسایی می‌کنند، اما این بازرس بلافاصله وارد سرویس بهداشتی شده و مواد خطرناک هسته‌ای از این طریق دفع می‌‌شود.


این بازرس زن بعد از این موضوع بلافاصله تهران را به مقصد سوئیس ترک کرد. خرابکاری در مراکز هسته‌ای ایران در سال‌های گذشته نیز سابقه داشته است. «ویروس استاکس‌نت» بدافزاری بود که ایران بر اساس اسناد اعلام کرد که توسط نفوذی‌های آمریکا و اسرائیل به نیروگاه هسته‌ای بوشهر وارد شده است.


در همین رابطه بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در نشست خبری چند روز گذشته گفت: «به این بازرس اجازه ورود به نطنز داده نشد؛ سپس اعتبارنامه آن را لغو کردیم و تمامی این موارد در یادداشتی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده شد».


کمالوندی علت اصلی این‌گونه برنامه‌ریزی‌ها و توطئه‌‌چینی‌ها آمریکا و رژیم صهیونسیتی دانست و اعلام کرد که اسناد و فیلم‌های موجود حرف‌های ایران را ثابت می‌کند.


پس از اینکه سناریوی از پیش طراحی‌شده این بازرس زن آژانس فاش شد، او بلافاصله و بدون هیچ تعللی تهران را  به سوی سوئیس ترک کرد. البته به‌گفته کمالوندی این بازرس آژانس به‌دلیل رفتارهای مشکوکش لغو ویزا شد. خرابکاری در مراکز هسته‌ای ایران در سال‌های گذشته نیز سابقه داشته است.


درباره ملیت بازرس زن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حدس و گمان‌های فراوانی وجود دارد، اما بنابر اظهارات برخی مسئولان گویا این بازرس ملیت یکی از کشورهای آسیایی را داشته، اما اسم کشوری که ملیت این بازرس به آن باز می‌گردد مشخص نیست و برخی هم به دلیل برخی ملاحظات سیاسی و دیپلماتیک از رسانه‌ای کردن اسم آن کشور خودداری کردند.


انتهای پیام/4079/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته