دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1398 - 10:17
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

شهرداری نسبت به تأمین سیستم جمع‌آوری آب‌های شهری بی‌توجه است/ افزایش 100 درصدی بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که سیستم جمع‌آوری آب‌های شهری نیازمند پروژه‌های عمرانی است، گفت: شهرداری‌های مناطق در این خصوص توجه لازم را نداشته‌اند.
کد خبر : 443154
13970519000127_Test_PhotoN.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی صبح امروز در آغاز جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی به بارندگی‌های اخیر در تهران اشاره کرد و گفت: بنابر اعلام سازمان هواشناسی بارندگی‌ها نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 100 درصد و در مقایسه با 50 سال قبل 250 درصد افزایش داشته است.


وی افزود: نیروهای خدمات شهری در شهرداری تهران در این ایام تعطیل و عزاداری به تمیز کردن آبراهه‌ها پرداخته و به‌طور کلی فعالیت شهرداری در این ایام بسیار مسئولانه بوده است.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه مشکلات ناشی از روان‌آب‌ها را تحت تأثیر دو عامل زباله‌های در مسیر مسیل‌ها و کافی نبودن سیستم جمع‌آوری روان‌آب‌های شهری عنوان و اظهار کرد: رها کردن زباله در جوی‌ها، خیابان و مسیر روان‌آب‌ها معضلی فرهنگی است که رسانه‌ها و دستگاه‌های متولی فرهنگی در حوزه شهری باید نسبت به آن توجه داشتهخ باشند.


هاشمی در ارتباط با کافی نبودن سیستم جمع‌آوری آب‌های شهری اذعان کرد: رفع این مشکل نیازمند پروژه‌های عمرانی است که این موضوع در شهرداری‌های مناطق مورد توجه قرار نگرفته است زیرا گمان می‌کردند که بارش باران و روان‌آب‌ها با توجه به روند بارندگی‌های 10 ساله اخیر کمتر خواهد شد.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که عنوان شده که ما وارد ترسالی شده‌ایم لازم است معاونت خدمات شهری، شهرسازی و معماری و عمرانی شهرداری تهران برنامه مدونی برای جبران کمبود سرانه‌های خدماتی جهت اجرا تهیه شود.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته