دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1394 - 12:04

جنگ در «قندوز» افغانستان پایان یافت؛ وضع شهر در حالت عادی قرار دارد

سرپرست ولایت «قندوز» افغانستان گفت جنگ در داخل شهر پایان یافته است و ادارات دولتی خود را برای ارائه خدمات به شهروندان و کمک‌رسانی به نیازمندان آماده می‌کنند.
کد خبر : 43351

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، «حمدالله دانشی» سرپرست ولایت «قندوز» افغانستان گفت: شهر «قندوز» از وجود افراد مسلح وابسته به گروه طالبان پاک‌سازی شده است.


وی افزود: ادارات مهم دولتی همچون دفتر سرپرست ولایت، فرماندهی پلیس، اداره امنیت ملی و بهداشت فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و اداره برق نیز در حال فعال شدن است.


سرپرست ولایت قندوز با بیان اینکه رساندن برق و آب به مردم و فعال کردن بیمارستان شهر «قندوز» در اولویت برنامه‌ها قرار دارد، تاکید کرد: آب و برق تا ساعات دیگر به خانه‌های مردم خواهد رسید.


وی با دعوت از اهالی «قندوز» برای بازگشت به شهر و ازسرگیری زندگی عادی گفت: زندگی عادی در شهر آغاز شده است و مردم امروز فعالیت روزمره خود را از سر گرفته‌اند.


«دانشی» گفت: کمیسیونی برای بررسی آسیب‌های 14 روز جنگ در «قندوز» تعیین شده است و پس از دریافت گزارش این کمیسیون، به کسانی که در جنگ آسیب دیده‌اند، کمک خواهد شد.



انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان
ارسال نظر
قالیشویی ادیب