دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون وزیر نیرو: یک‌سوم آب‌بهای واقعی از مشترکان دریافت می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با اشاره به مصوبه اخیر شورای اقتصاد برای افزایش 10 تا 30 درصدی آب‌بهای مشترکان گفت: با این تعدیل قیمت‌ها، هنوز هم تنها یک سوم بهای واقعی آب از مشترکان در کشور دریافت می‌شود.
کد خبر : 42420

علیرضا دائمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه بر اساس قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها باید تعرفه آب تا پایان برنامه پنجم به نرخ واقعی خود می‌رسید، افزود: با وجود افزایش اخیر تعرفه‌ها همچنان قیمت آب واقعی نیست.


وی با تاکید بر اینکه شورای اقتصاد افزایش 10 تا 30 درصدی بهای آب مشترکان را بر اساس نرخ تورم و درخواست وزارت نیرو مصوب کرد، افزود: بر اساس محاسبات دفتری قیمت هر متر مکعب آب یک هزار و 200 تومان است، اما متوسط کشوری دریافت شده از مشترکان پیش از افزایش اخیر 297 تومان بود.


دائمی تصریح کرد: با مصوبه اخیر شورای عالی اقتصاد، میانگین کشوری آب بهای دریافتی از مشترکان به 349 تومان رسید.


به گفته معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو، البته این رقم میانگین کشوری است و ممکن است آب‌بهای مشترکان در مناطق روستایی کم‌تر از این نرخ و در برخی کلان شهرها مانند تهران بیش‌تر از آن دریافت شود.


وی تاکید کرد: تعدیل قیمت بهای آب از سوی شورای عالی اقتصاد هم نتوانست ما را به قیمت تمام شده برساند.


دائمی بیان کرد: بر اساس الگوی مصرف منطبق بر شرایط جهانی، میزان مصرف ماهیانه یک خانوار باید 15 هزار لیتر باشد که آب‌بهای این مشترکان تنها به میزان 10 درصد افزایش می‌یابد.


وی گفت: آب بهای این مشترکان کم‌تر از 5 هزار تومان است که با این افزایش قیمت، به طور مثال از 4 هزار تومان به 4 هزار و 400 تومان می‌رسد.


معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو خاطر نشان کرد: آب‌بهای مشترکان خارج از الگوی مصرف نیز به ازای هر میزان تجاوز از همان 15 هزار لیتر در ماه به صورت پلکانی و تا سقف 30 درصد افزایش می‌یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته