دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1398 - 17:15
در جلسه ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه مطرح شد؛

دشمنان به دنبال سانسور راهپیمایی عظیم اربعین هستند/ نقش دانشگاه آزاد اسلامی در پرباری اربعین حسینی

نخستین جلسه ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در حالی برگزار شد که به هراس دشمنان از راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اشاره و بر ضرورت ورود جدی دانشگاه آزاد اسلامی برای هرچه پربار کردن این اجتماع تأکید شد.
کد خبر : 415659
5.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمانشاه، عصر امروز نخستین جلسه ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به ریاست جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جلیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کرمانشاه، معاونان، مدیران کل و روسای واحدها و مراکز برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در این جلسه، مراسم اربعین را یک حرکت عظیم بین‌المللی عنوان کرد و گفت: بسیار خوشحالیم که به عنوان عضوی از جامعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی سهم کوچکی در این حرکت بین‌المللی و خروش مسلمانان جهان داریم.


ستاد اربعین


امینی، اربعین را علاوه بر همگرایی و همدلی فقط محدود به شیعیان ندانست و عنوان کرد: همه ادیان در کنار هم در این تجمعات حضور دارند و این بستری برای پژوهش، تحقیق و واکاوی تاریخ و نزدیکی به حقیقت اسلام است.


وی، بازگشایی مرز خسروی را وظیفه مهمی برای دانشگاه آزاد اسلامی دانست و افزود: ما جدای از سایر اقشار جامعه نیستیم و از دانشجو، کارمند و هیئت‌علمی در این ایام باید پای کار باشیم؛ به‌خصوص دانشجویان رشته‌های پرستاری باید در موکب‌ها حضور داشته و به زائران خدمات پزشکی ارائه دهند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه به گسترش حرکت اربعین حسینی در جهان اشاره کرد و متذکر شد: امروز شاهد برکات اربعین در جای جای دنیا به‌خصوص سوریه، لبنان و یمن هستیم؛ امیدوارم شاهد راهپیمایی مسلمانان از ایران اسلامی تا کربلا، مدینه و مکه باشیم که قطعاً دور از ذهن نیست.


ستاد اربعین


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم مطرح کرد: این که استان کرمانشاه در مسیر بزرگراه کربلا قرار دارد و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان عضو فعال و فرهیخته جامعه نقش تعیین‌کننده‌ای در استان دارد، مطمئناً دارای برکات است.


جلیلی تأکید کرد: در زمان ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) یکی از اسامی که حضرت خود را با آن معرفی می‌کنند منتقم حسین(ع) است و حرکت خودجوش اربعین به عنوان بزرگترین میتینگ جهانی محسوب می‌شود؛ به‌گونه‌ای‌که دشمنان در هراس از این حرکت در تلاش برای سانسور آن هستند.


وی در ادامه افزون بر بیان جایگاه خاص اربعین در دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: دانشگاهی که مزین به نام اسلام است باید نقش ویژه‌ای در این زمینه داشته باشد و تلاش کنیم تا این نقش را به خوبی ایفا کنیم.


ستاد اربعین


مریم اسلام‌پناه معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه نیز خاطرنشان کرد: همایش بین‌المللی اربعین یک همایش جهانی است که باید از فیوضات آن استفاده کنیم؛ این همایش یک همایش مردمی است و واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در سال‌های گذشته در زمینه راه‌اندازی موکب‌ها با مشارکت‌های مردمی و همکاری با نهادها و ارگان‌های مختلف در این زمینه بسیار خوب عمل کرده­‌اند.


وی، مهم‌ترین برنامه‌های مد نظر برای حرکت بزرگ اربعین با حضور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی را برپایی سه موکب در شهرستان‌های صحنه، کنگاور و کرمانشاه، یک موکب در مرز خسروی، دریافت خیرات مردمی و متمرکز کردن آن و ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی و پزشکی عنوان کرد.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در ادامه بر ضرورت حضور تاثیرگذار استادان، کارکنان و دانشجویان در راهپیمایی اربعین، برگزار نشدن امتحانات در این ایام، موجه‌کردن غیبت دانشجویان و استادان، رفع مشکلات صدور معافیت و ارائه تسهیلات لازم در این زمینه تأکید کرد.


اسلام‌پناه در پایان از دیگر برنامه حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه را در ایام اربعین در اختیار قرار دادن مهمانسرا، مساجد، خوابگاه‌های دانشجویی برای اسکان موقت، نامگذاری موکب‌ها به نام شهدای شهر کرمانشاه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و خدماتی، فوریت‌های پزشکی و تهیه ماسک با حضور دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی واحد کرمانشاه عنوان کرد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته