دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1398 - 18:15
مدیرعامل راه‌آهن در کرمانشاه خبر داد؛

افزایش قطارهای اعزامی به کرمانشاه در ایام اربعین

مدیرعامل راه‌آهن ایران گفت: برای اربعین امسال نسبت به سال گذشته هم در تعداد قطارهای اعزامی و هم صندلی‌های ایجادی افزایش خواهیم داشت.
کد خبر : 415085
3.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سعید رسولی عصر امروز در بازدید از راه‌آهن غرب کشور، در نشست استانداری کرمانشاه اظهار کرد: در چند سال اخیر شاهد اتصال چهار مرکز استان به شبکه ریلی بودیم که استان کرمانشاه یکی از آن‌هاست.


وی خاطرنشان کرد: همه ما باید تلاش کنیم سهم جابه‌جایی بار ریلی را در کشور افزایش دهیم و امروز که در محور کرمانشاه هستیم باید بر این مسئله توجه ویژه داشته باشیم و سهم استان را افزایش دهیم.


مدیرعامل راه‌آهن ایران در توجیه اقتصادی ‌راه‌آهن کرمانشاه تصریح کرد: اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی در طراحی این خط قرار گرفته که اگر نبود این طرح به تصویب نمی‌رسید و در قانون لحاظ نمی‌شد.


رسولی با اشاره به مشکلات پایانه‌های بار در این خط ادامه داد: ما اقدامات اجرایی را شروع کردیم تا خطوط را در ایستگاه باری کرمانشاه توسعه دهیم و ساخت سکوهای غلات، سوخت و ... هم در دست اقدام است و باید هرچه سریع‌تر عملیات تخلیه و بارگیری را در آن‌ها فعال کنیم.


وی با اشاره به قیمت پائین سوخت در کشور گفت: انتقال بار از جاده به ریل تاثیر خود را در اقتصاد ملی نشان می‌دهد ولی در اقتصاد خرد بنگاهی اثر خود را چندان نمایان نمی‌کند بنابراین برای  بالا بردن جذابیت حمل در شبکه ریلی تقاضا کردیم که دولت سرمایه‌گذاری در این بخش را انجام دهد.


مدیرعامل راه‌آهن ایران برای رفع نقص سرعت کم سیر در خطوط افزود: با حذف محدودیت سرعت در بعضی از نقاط، زمان سیر این محور به نصف کاهش و به‌سرعت مناسب خواهد ‌رسید.


وی از اتصال خط ریلی ملایر به همدان خبر داد و گفت: این اتصال در حال انجام است و اگر این کار صورت گیرد قطارها از ملایر به همدان و از آنجا به تهران ادامه حرکت خواهند داشت.


مدیرعامل راه‌آهن ایران گفت: در ارتباط با اربعین نسبت به سال گذشته هم در تعداد قطارهای اعزامی که از مقاصد تهران و مشهد به کرمانشاه انجام می‌شود افزایش خواهیم داشت و هم به این منظور صندلی‌های ایجادی اضافه خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم قطارهای با کیفیت به این امر اختصاص داده شود تا زائرین از شرایط مطلوبی بهره‌مند شوند.


مدیرعامل راه‌آهن ایران در خصوص افزایش اختیارات راه‌آهن کرمانشاه گفت: به‌زودی مدیری در کرمانشاه منصوب می‌کنیم که مدیریت راه‌آهن استان کرمانشاه را بر عهده خواهد داشت.


رسولی پیش‌بینی کرد با اتصال راه‌آهن کرمانشاه به مرز خسروی، ارزش بین‌المللی در حوزه ریلی ایجاد می‌شود و همین پتانسیل خوبی برای جذب بار خواهد شد.


در ادامه نیز هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در بازدید از پایانه مرزی مهران از آماده بودن زیرساخت‌ها در این مرز خبر داد و گفت: با توجه به پیشینه خوب مرز مهران در ایام اربعین به قصد کسب تجربه و الگوبرداری از کارهای خوب انجام شده به استان ایلام و مرز مهران سفر داشتیم که امیدواریم بتوانیم با توجه به باز شدن مرز خسروی از آن در ایام اربعین استفاده کنیم.


وی اضافه کرد: لازم است از زحمات استاندار ایلام و مجموعه همکاران به خاطر اقدامات خوب انجام شده تقدیر شود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب