دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1398 - 14:48
حجت‌الاسلام جلیلی:

رواج آفت مال‌طلبی و دنیاگرایی در جامعه مهار شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: رواج مال‌طلبی و دنیاگرایی در خواص، مدیران و جامعه آفتی است که باید آن را مهار کرد.
کد خبر : 414473
1.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمانشاه، همزمان با فرارسیدن هفتمین روز از ماه محرم‌الحرام، ظهر امروز مراسم سخنرانی و مداحی با حضور دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در مسجد الغدیر این دانشگاه برگزار شد.


حجت‌الاسلام مرتضی جلیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان کربلا اظهار کرد: دشمنان از راه‌های متعددی قصد نفوذ در مسلمان را دارند که شاید مهم‌ترین آن نفوذ در افکار باشد که امروز در جامعه ما نیز با آن مواجهیم.


مراسم سخنرانی و مداحی


وی حربه دشمنان در تقویت گرایش به سمت حب دنیا و مال‌طلبی را نیز در مسیر نفوذ به افکار مهم عنوان کرد و ادامه داد: رواج مال‌طلبی و دنیاگرایی در خواص، مدیران و جامعه آفتی است که باید آن را مهار کرد، در قرآن مجید نیز آمده که شیطان محبت دنیا را در دل افراد می‌اندازد و محبت زیادی و افراطی به دنیا آفت است و دشمنان نیز بر روی این موضوع کار می‌کنند.


جلیلی با یادآوری آیه 15 سوره تغابن افزود: اموال و اولاد مهم‌ترین وسیله امتحان افراد است. به‌وسیله همین حربه فرد مؤمن و متعهد و مجتهدی مانند «شریح قاضی»  قاضی‌القضات کوفه با 100 هزار دینار طلای عبیداله‌بن‌زیاد به مال دنیا چشم دوخته و حکم می­‌دهد که «نزد من ثابت شده حسین بر ضد یزید‌ابن‌معاویه خروج کرده و واجب است مردم این خطر را دفع کنند» و با این حکم به ظاهر شرعی مردم را بر ضد امام حسین(ع) تشویق کرد.


محمد الماسی


در ادامه این مراسم حاج‌محمد الماسی مداح اهل بیت به مداحی پرداخت و پس از آن نیز مراسم با سینه‌زنی و ادای نماز جماعت ظهر و عصر به پایان رسید.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته