دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1398 - 12:51
در گزارش آنا بخوانید؛

گپ‌و‌گفت خودمانی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با 2 جانباز دفاع مقدس + تصاویر

همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه با دو جانباز دوران دفاع مقدس دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر : 413853
5.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمانشاه، امروز و همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه دیداری متفاوت با دو جانباز دوران دفاع مقدس را تجربه کردند.


جانباز بسیجی سرافراز فرزاد جباری متولد سال 1348 است که 25 اسفند 1366 و در عملیات والفجر 10 در منطقه حلبچه عراق شیمیایی می‌شود. به او می‌گویند به بیمارستان برو و پاسخ می‌دهد «این همه بچه‌ها زخمی و شهید شده‌اند و من به‌دلیل این عوارض بیمارستان نمی‌روم، به همین دلیل سابقه‌ای برای او برای درمان در زمان جنگ وجود ندارد و در نهایت فقط پنج درصد جانبازی به وی تعلق گرفته است.


جباری سال 71 در رشته پزشکی دانشگاه کردستان قبول شده؛ اما بعد از سپری‌شدن چند سال به مرور جراحات شیمیایی او بروز کرده و به ناچار به‌دلیل ناتوانی بدنی ترک تحصیل کرده است.


امروز این جانباز عزیز به‌دلیل عوارض ناشی از بمباران کور شیمیایی صدامیان به‌صورت کامل فلج شده و به‌دلیل آسیب شدید ریه‌ها با مشکل تنفس می­‌کند،  حنجره او آسیب دیده و به سختی توانایی صحبت دارد؛ اما آرامشی دارد عجیب و گل لبخند آنی از چهره‌اش کنار نمی‌رود. به‌راستی روحیه‌اش مثال‌زدنی بود. او مجرد است. پدر بزرگوارش رخت از جهان بربسته و در کنار مادر و خواهر محترمش گذران زندگی می‌کند. خواهرزاده‌اش نیز دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه است.


جانباز سربلند و ایثارگر جواد آژنگ نیز که جانباز اعصاب و روان 40 درصد است، 24 آبان 1395 در حالی که یک سال از دوران مقدس سربازی را در سپاه پاسداران سپری می‌کرد، همراه با سایر رزمندگان با 24 منافق خودفروخته در روستای ورچک شهرستان بانه درگیر می‌شوند و در حالی که 12 نفر از این خودفروختگان را به درک واصل می‌کنند با حمایت ارتش بعثی عراق مورد حمله و بمباران هواپیماهای عراقی قرار گرفته و دو تن از همرزمان وی درجا شهید می‌شوند و جواد آژنگ مورد اصابت ترکش در سر و موج انفجار قرار می‌گیرد. به گفته خودش بقیه منافقان فراری شده و به آن سوی مرز گریخته‌اند.


آژنگ دو فرزند دختر و یک فرزند پسر دارد. فرزند ارشد پسر او دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت‌بدنی گرایش رفتار حرکتی و یک فرزند دختر او نیز دانشجوی روانشناسی بالینی است و هر دو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند و از دانشجویان نخبه محسوب می‌شوند.


به همین مناسبت و در ایام محرم، جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه صبح امروز به همراه حجت‌الاسلام مرتضی جلیلی نماینده نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کرمانشاه و جمعی از اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه با دو جانباز سرافراز سال‌های دفاع مقدس و خانواده‌ ارجمند آنان دیدار کردند.


امینی در این دیدار اظهار کرد: دیدار با جانبازان و خانواده‌ آنان وظیفه ما و همه مسئولان است؛ چراکه این امر یادآوری به خود ما و تجربه ایثار، بزرگی و تحمل این عزیزان است.


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در این دیدار با این دو جانباز به گپ و گفتی خودمانی پرداختند و دید و بازدیدی مخلصانه و به دور از هر رسم و رسومی داشتند.


گفتگوی دانشگاهیان با جانباز بسیجی سرافراز فرزاد جباری:


گفتیم: دعایمان کن که به سختی پاسخ داد «این حرف را نزنید، من محتاج دعای شما هستم و از ملت ایران شفاعت می‌طلبم».


گفتیم: مایه افتخار مایی؛ چراکه از سلامتی و جان عزیزت ایثار کرده­‌ای تا دیگران سلامت و تندرست باشند و به قول حضرت آقا اجرت از شهید بالاتر است؛ چراکه سال‌هاست رنج می‌کشی.


گفت: «این را نگویید. البته تلاش کنیم صحبت‌های آقا هیچ‌گاه زمین نماند؛ ولی بدانید من با وجود بیماری و عوارض شیمیایی اصلاً ناراحت نیستم و جالب اینکه حالات روحی بهتری دارم. در آن سال‌ها ما برای جنگ نرفتیم؛ بلکه رفتیم تا دفاع کنیم و معتقدم اگر انقلاب نبود، هیچ نداشتیم و اصلاً اسلامی هم نداشتیم.»


گفتیم: برادر جان الان چه مشکل و نیازی داری؟ شاید بتوانیم برطرف کنیم.


گفت: «دادوستد نکردم. چیزی ندادم که چیزی بگیرم».


از او خداحافظی کردیم در حالی که لبخند به لب داشت و او به ما روحیه می‌داد.


گفتگوی دانشگاهیان با جانباز سربلند و ایثارگر جواد آژنگ:


با وجودی که خیلی نباید آقاجواد را اذیت می‌کردیم که صحبت کند، فقط پرسیدیم: الان چطوری برادر؟ گفت: «خدا را شکر، خوبم. البته ترکشی در سر به یادگار دارم و تحت مراقبت پزشک».


به گزارش آنا، جواد آژنگ سال‌هاست جانباز 40درصد اعصاب و روان است. ناچار هر چند ماه یک‌بار در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار می‌گیرد. دستان و بدنش می‌لرزد و کاملاً مشخص است سلامتی مناسبی ندارد.


همسر او نیز که سال‌ها حامی و پرستارش بوده، امروز مشکوک به بیماری MS  است و تحت درمان.


با این جانباز عزیز و خانواده محترمش نیز خداحافظی کردیم در حالی که به وجود او  و همرزمانش که آرامش امروز ما نتیجه ایثار و رشادت‌ آنهاست، افتخار می‌کردیم.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته