دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1398 - 12:08
در جلسه تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید آموزش و پرورش مطرح شد؛

جهانگیری: از ماجرای استعفای بطحایی خبر نداشتم وگرنه مانع می‌شدم

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: زمانی که آقای بطحایی استعفا دادند از این ماجرا خبر نداشتم و اگر این موضوع را زودتر می‌دانستم مانع آن می‌شدم.
کد خبر : 415365
1398011120504484417055234.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اسحاق جهانگیری در آیین تکریم و معارفه وزیر آموزش و پرورش که صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب برگزار شد گفت: زمانی که آقای بطحایی استعفا دادند از این ماجرا خبر نداشتم و اگر این موضوع را زودتر می‌دانستم مانع آن می‌شدم.


وی با تأکید بر اینکه حاجی میرزایی مدیر موفق راهبردی دولت است اضافه کرد: وی مدیری صاحب‌فکر و با برنامه است و توانایی اجرای برنامه‌هایی که ترسیم‌ شده است را دارد و از سوی دیگر مورد اعتماد رئیس‌جمهور است و توانست رأی قاطع مجلس را نیز بگیرد.  


معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد:‌جایگاه آموزش و پرورش ویژه است به همین دلیل وفور سندهای بالادستی در این وزارتخانه وجود دارد و در رأس آن سند تحول قرارگرفته است و همگی بر اجرای آن تأکید دارند.  


وی خاطرنشان کرد: ‌باهدف فروپاشی ایران راهبرد فشار حداکثری را بر ایران قراردادند و جنگ اقتصادی نابرابر و ظالمانه‌ای هم‌اکنون شروع‌شده است.


جهانگیری تأکید کرد: اما بااین‌وجود شرایط فعلی کشور روند شاخص‌های کشور رو به بهبود است.


وی خاطرنشان کرد:‌ توسعه کشور در این شرایط بسیار مهم است و توسعه علمی و توسعه نیروی انسانی در اولویت قرار دارد.


معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه محوری‌ترین و مهم‌ترین مکان برای توسعه سرمایه انسانی بر عهده وزارت آموزش و پرورش است اضافه کرد:  این موضوع دلیلی است که اهمیت سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش  را روشن می‌کند.


وی اضافه کرد:‌ مهم‌ترین ارزش‌افزوده جامعه از آموزش و پرورش خلاق بیرون می‌آید و مدرسه متحول با تغییرات جامعه به‌روز می‌شود. نیروی انسانی که مأموریت توسعه را بر عهده دارد باید بتواند در مدرسه تمام مهارت‌های زندگی را بیاموزد.


جهانگیری با اشاره به اینکه باید تلاش کرد که سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور بیشتر از سایر بخش‌ها باشد تأکید کرد: باوجودآنکه مدرسه کپری کم داریم اما فاصله مدارس هوشمند با این مدارس بسیار زیاد است نکته اینجا است که در همین تهران نیز مدارسی داریم که هیچ امکاناتی ندارند و این مدارس در کنار مدارسی قرارگرفته‌اند که بهترین امکانات رادارند.


معاون اول رئیس‌جمهور در پایان گفت:  باید زمینه‌های رنج دختران و پسران کشور را از بین ببریم و فقط به آن‌ها در مقابل خواسته‌هایشان نه نگوییم.


 انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته