دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1398 - 16:46

آزمایش سامانه تولید برف مصنوعی برای خنک کردن تماشاگران در بازی‌های المپیک توکیو

کمیته برگزار کننده بازی‌های المپیک توکیو روز جمعه در حضور خبرنگاران یک سامانه تولید و انتشار برف مصنوعی را که قرار است در برخی از استادیوم‌ها از آن استفاده شود، آزمایش کرد.
کد خبر : 415273
3.jpg

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از یورونیوز، کمیته برگزار کننده بازی‌های المپیک توکیو روز جمعه در حضور خبرنگاران یک سامانه تولید و انتشار برف مصنوعی را که قرار است در برخی از استادیوم‌ها از آن استفاده شود، آزمایش کرد.


از این سامانه آن‌طور که پیش‌بینی شده قرار است برای کاستن از دمای ورزشگاه‌ها و خنک کردن تماشاگران در جریان برخی از مسابقات در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو بهره‌برداری شود.


دمای تابستانی هوا در شهر توکیو معمولاً از ۳۵ درجه فراتر می‌رود و با توجه به میزان رطوبت هشتاددرصدی در این شهر تحمل شرایط جوی برای شهروندان و به‌خصوص افراد غیربومی با دشواری‌هایی همراه است.


برگزارکنندگان بازی‌های المپیک توکیو برای این تورنمنت مهم بین‌المللی که قرار است در گرم‌ترین دوره تابستانی سال آینده برگزار شود تمهیداتی در نظر گرفته‌اند تا ورزشکاران و تماشاگران کم‌ترین آسیب و ناراحتی را از شرایط جوی متحمل شوند.


البته آزمایش سامانه تولید و انتشار برف مصنوعی در شرایط مناسبی برگزار نشد زیرا دمای هوا در روز آزمایش پایین‌تر از حد معمول بود و نتیجه واقعی این آزمایش آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد، بدست نیامد.


با این وجود خبرنگاران حاضر در مجموعه‌ای که قرار است میزبان مسابقات قایقرانی کانو باشند موفق شدند جزیئات این سامانه را از نزدیک مشاهده کنند. به گفته برخی شاهدان آنچه از این سامانه خارج و منتشر می‌شد بیشتر از برف به تکه‌های یخی خردشده شباهت داشت.


گفته می‌شود سامانه یاد شده به مدت پنج دقیقه حدود سیصد کیلوگرم یخ خردشده را در بخش‌های غیر سرپوشیده استادیوم که تماشاگران در آن زیر تابش مستقیم آفتاب قرار دارند، پخش کرد.


خیس شدن اندک تماشاگران و لغزنده شدن جایگاه‌ها از جمله ایراداتی که به این سامانه گرفته شده است. از سوی دیگر گفته می‌شود که با این سامانه تغییری در دمای ورزشگاه ایجاد نمی‌شود و تماشاگران تنها اندکی احساس خنکی می‌کنند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

برچسب ها: المپیک 2020 توکیو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته