دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1398 - 19:16

سوءاستفاده ژاپن از میزبانی بازی‌های المپیک 2020 توکیو

کمیته سازمان‌دهی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام کرد استفاده از پرچم امپراتوری ژاپن در جریان بازی‌های المپیک موضوع سیاسی نیست و بلامانع است.
کد خبر : 415288
3.jpg

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از رویترز، کمیته سازمان‌دهی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام کرد استفاده از پرچم امپراتوری این کشور در جریان بازی‌های المپیک موضوع سیاسی نیست.


سخنگوی این بازی‌ها اعلام کرد این کشور طبق خواسته کره جنوبی برنامه‌ای برای ممنوعیت استفاده از پرچم امپراطوری ندارد.


این پرچم که نماد امپراتوری ژاپن است در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار می‌گرفت.


وزیر ورزش کره جنوبی با ارسال نامه‌ای به کمیته بین‌المللی المپیک خواستار ممنوعیت استفاده از این پرچم در جریان بازی‌های المپیک شده بود.


سخنگوی کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو در این باره اعلام کرد این پرچم در ژاپن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمایش پرچم موضوع سیاسی نیست.


به گزارش آنا، اوایل امسال دادگاهی در کره جنوبی، علیه چند شرکت ژاپنی از جمله نیپون‌متال و شرکت سومیتومو حکم صادر کرد و تصمیم به فروش دارایی‌های آن‌ها در خاک کره جنوبی و جبران خسارت قربانیان جنگ جهانی دوم گرفت.


کمپانی صنایع سنگین میتسوبیشی نیز شامل این مجازات شد زیرا در جریان جنگ جهانی دوم تعدادی از شهروندان کره جنوبی را در اردوگاه‌های کار اجباری مجبور به ساخت هواپیما و کشتی در کارخانه‌های خود کرده بود.


با این حال دولت ژاپن معتقد است در توافق‌نامه سال ۱۹۶۵ بین این دو کشور امضا شد، تمام  خسارات جبران شدند و دو کشور روابط عادی دیپلماتیک خود را از سر گرفتند و در صورت وجود مشکل کره‌جنوبی باید درخواست خود را در یک مجمع بین‌المللی مطرح کند.


به نظر می‌رسد ژاپن و کره جنوبی بار دیگر به دلیل موضوعات حل نشده سیاسی خود در این دوره از مسابقات با یکدیگر به مشکل بر بخورند.


از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در تیرماه سال جاری مدعی شد دولت ژاپن در جریان برگزاری نشست  سران G۲۰ نقشه‌هایی را منتشر کرده است که در آن جزایر کوریل را متعلق به ژاپن نشان داده شده است.


وی با تأکید بر مالکیت این کشور بر جزایر کوریل افزود: مسکو در واکنش به این اقدام، دیپلمات ارشد سفارت ژاپن را برای ادای توضیح فراخوانده است.


سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به پخش برنامه‌های تلویزیونی در ایام نشست G۲۰ در ژاپن که به‌گونه‌ای تنظیم‌شده بود که جزایر کوریل را متعلق به این کشور نشان دهد گفت: این قبیل رفتارها با حرف‌های نخست‌وزیر ژاپن که همواره از اراده این کشور برای جلوگیری از هرگونه تنش در روابط با روسیه سخن می‌گوید، منافات دارد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته