دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1398 - 17:27
با همکاری موسسه علوم اداری بلژیک؛

کنگره بین‌المللی آموزش مدیران و کارکنان دولت آذرماه برگزار می‌شود

کنگره بین‌المللی آموزش مدیران و کارکنان دولت در ایران با همکاری موسسه علوم اداری بلژیک 18 و 19 آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.
کد خبر : 415183
10090_Ext (1).jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کنگره بین‌المللی آموزش مدیران و کارکنان دولت در ایران با همکاری موسسه علوم اداری بلژیک 18 و 19 آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.


با توجه به تجربه مفید و ملموس جهانی درزمینهٔ آموزش و تربیت نیروی انسانی شاغل در بدنه دولت در کشورهای توسعه‌یافته، آذرماه سال 1348 شمسی بر اساس بند 3 ماده 44 قانون استخدامی کشور ایران، مرکز آموزش مدیریت دولتی باهدف توانمندسازی کارکنان دولت در امور مدیریتی و فنون اداری تأسیس شد. آز آن تاریخ پنجاه سال است که کارکنان و مدیران دولتی تحت پوشش انواع و اقسام آموزش‌های مدیریتی قرارگرفته‌اند. آموزش‌های عمومی شغلی، آموزش‌های فرهنگی، بهبود مدیریت، دوره‌های تخصصی مدیریتی بدو خدمت و حین خدمت و مانند آن.


پس از نیم‌قرن تلاش در سایه سیاست آموزش کارکنان دولت و همچنین تلاش‌های صادقانه مدرسان، کارشناسان و مدیران سازمان‌ها و مؤسسات متولی دولتی و این اواخر، بخش اعظمی از ظرفیت آموزشی بخش خصوصی کشور، از شواهد و نتایج به‌دست‌آمده برمی‌آید که انتظارات موردنظر حاصل نشده است. چه اتفاقی افتاده است که علی‌رغم قدمت طولانی برنامه‌ریزی آموزشی و همچنین تأسیس سازوکارهایی مانند مرکز آموزش مدیریت دولتی و حتی استفاده از بخش خصوصی در این حوزه و ارائه آموزه‌هایی درزمینهٔ اخلاق حرفه‌ای، مباحث ارزشی و تخصصی مدیریتی، کارایی، مقبولیت و مشروعیت نظام اداری از نگاه مردم رشد چندانی نداشته است.


مرکز آموزش مدیریت دولتی به‌عنوان متولی اصلی اجرای آموزش کارکنان دولت در آستانه پنجاه‌سالگی تأسیس خود در نظر دارد این نقیصه بسیار مهم که دامن‌گیر نظام اداری کشور شده است را از طریق برپایی کنگره علمی بین‌المللی مبتنی بر پژوهش، موردمطالعه قرار داده و به نحوی آسیب‌های موجود را با مشارکت صاحب‌نظران داخلی و خارجی نظام اداری برای اولین بار به شکل جامع و سازمان‌یافته موردبررسی قرار دهد.


در طول این پنجاه سال خدمات آموزشی در قبال مدیران و کارکنان نظام اداری، چه عواملی باعث شده است که نتایج مورد انتظار حاصل نشود؟ آیا مشکل در سطوح سیاست‌گذاری نظام آموزش کارکنان بوده است که عمدتاً با رویکرد بخشنامه محور به این مهم پرداخته است؟ یا اشکال در نحوه ارائه، طراحی و اجرای آموزش از سوی دستگاه مسئول موجب این کاستی شده است؟ آیا فراگیران کوتاهی کرده‌اند یا ایراد در محتوا بوده است؟ آیا برنامه‌ریزی اشکال داشته یا مدرسان توان کافی در انتقال دانش و مهارت موردنظر را نداشته‌اند؟


محورهای کنگره:


سیاست‌گذاری آموزش مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سایر کشورهای توسعه‌یافته


سیاست‌گذاری آموزش سازمانی در بخش دولتی و خصوصی


نظام آموزشی، دستورالعمل‌های اجرایی و نقش آن‌ها در کیفیت آموزش‌های سازمانی.


مدل‌های کاربردی سیاست‌گذاری آموزش مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی.


آسیب‌های رویکردی در سیاست‌گذاری آموزش مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی.


نیازسنجی موضوعات موردنیاز درسی است گذاری آموزش مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی.


رویکردهای نظری در سیاست‌گذاری آموزش مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرای


انتشار مقاله در کنگره:


 امکان چاپ مقالات پذیرفته‌شده در مجلات ISC


 امکان آشنایی و ارتباط با شبکه اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌های معتبر


 استفاده از سخنرانی‌های اساتید مطرح ملی بین‌المللی


 ارائه گواهینامه حضور در کنگره


 چاپ مقالات به‌صورت کامل در سی دی مجموعه مقالات


 دریافت لوح تقدیر برای مقالات و پوسترهای برتر


 دریافت پکیج کنگره


 شرکت در پنل‌های تخصصی و دریافت گواهینامه‌ 


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته