دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1398 - 15:54
پورمردان به آنا خبر داد؛

آبرسانی 110 هزار لیتری به روستاهای منطقه حفاظت شده گاندو

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: پس از حمله گاندو و قطع دست کودک بلوچ، انجمن نذر طبیعت 110 هزار لیتر آب برای مصارف شرب مناطق مسکونی منطقه حفاظت شده گاندو کمک کرده است.
کد خبر : 414156
555.jpg

وحید پورمردان در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با بحث نذر آب در منطقه حفاظت شده گاندو اظهار کرد: در پی اتفاق قطع دست یک دختربچه بلوچ به‌واسطه حمله تمساح گاندو در روستای مولا آباد،  انجمن نذر طبیعت اقدام به کمک در راستای تأمین آب روستاهای منطقه حفاظت شده گاندو کرد.


وی با اشاره به این‌که در همین راستا 11 تانکر 10 هزار لیتری در روستای مولا آباد و به‌طورکلی روستاهای منطقه حفاظت شده منطقه گاندو توزیع شده است، گفت: با توجه به این‌که این روستاها غالباً کپرنشین است، این اقدام کمک زیادی در بحث تأمین آب شرب مردم این منطقه خواهد کرد، هرچند امور آب روستایی هم در تلاش است تا با اتخاذ تدابیری از قطع کمتر آب در این منطقه برای جلوگیری از مراجعه مردم محلی به رودها جلوگیری کند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از زمان حمله گاندو 30 نفر از همکاران اداره‌کل استان به‌منظور فرهنگ‌سازی در سطح منطقه در جهت جلوگیری از خطرات مواجه با گاندو، اقدامات لازم را انجام دادند.


پورمردان تصریح کرد: این فرهنگ‌سازی به‌طور خانه به خانه، نصب تابلو و بنر و یا سخنرانی در نماز جمعه در راستای پیشگیری از خطرات مواجهه با گاندو انجام شده است.


انتهای پیام/4105/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته