دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1398 - 12:32
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی خبر داد؛

پیشرفت ۶۰ درصدی عملیات مرمت راسته پنیرفروشان بازار تاریخی ارومیه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از پیشرفت ۶۰ درصدی مرمت راسته پنیر‌فروشان بازار تاریخی ارومیه خبر داد.
کد خبر : 413683
1153770_459.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان‌غربی، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی مرمت راسته پنیرفروشان بازار تاریخی ارومیه را یادآور شد.


وی گفت: رطوبت کف و سقف بازار و کانال سنتی دفع رطوبت این راسته سبب ترک خوردگی گنبدها‌، آسیب ستون‌ها، ریزش آجرهای این راسته و از بین رفت قرینگی طاق‌های این راسته بازار تاریخی شده بود که امکان مرمت و بازیابی نبود؛ بنابراین گنبد‌ها برچیده شد و پایه ها و ستون‌های با پی تقویت شد.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی ادامه داد: عملیات مرمت و احیای این بنا از مردادماه امسال آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده عملیات مرمت آن به پایان برسد. 


جباری با بیان اینکه در بازدیدی که اخیراً از این راسته انجام شد، عملیات اجرای این راسته پیشرفت خوبی داشته، گفت: برای این پروژه بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه شده است.


وی با بیان اینکه 29 مغازه در این راسته فعالیت می‌کردند و آخرین مرمت این راسته مربوط به اوایل دهه 60 شمسی است، افزود: این راسته جزء راسته‌های پررفت و آمد بازار تاریخی شهر است.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته