دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1398 - 09:42
در هفته دولت؛

طرح آبخیزداری و کنترل سیل میرآخور ماهنشان به بهره‌برداری رسید

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: پروژه آبخیزداری و کنترل سیل میرآخور در شهرستان ماهنشان به صورت رسمی در هفته دولت افتتاح شد.
کد خبر : 412956
IMG_0020-web.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، در پنجمین روز از هفته دولت  طرح آبخیزداری و کنترل سیل میرآخور ماهنشان به بهره‌برداری رسید.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در مراسم افتتاحیه این طرح با بیان اینکه روستای میرآخور در مسیر وقوع سیل قرار گرفته است، گفت: به همین منظور پس از شناسایی روستاهای بحرانی و در معرض خطر اقدام به احداث این طرح کردیم.


خلیل آقاجانلو افزود: کاهش دبی سیلابی آبراهه‌ها و خسارات سیل به تأسیسات و باغات موجود، تغذیه رواناب‌های فصلی به سفره آب زیرزمینی و افزایش آب‌دهی چاه‌های برداشت آب موجود در منطقه از جمله اهداف این پروژه است.


به گفته این مقام مسئول در سال گذشته برای شهرستان ماهنشان یک میلیارد و 200 میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده بود که حدود 600 میلیون تومان از این اعتبار برای عملیاتی‌شدن طرح آبخیزداری و کنترل سیل میرآخور هزینه شد و مابقی نیز به مراش اختصاص یافته است.


وی میزان رواناب سالانه  این حوزه را حدود یک میلیون مترمکعب اعلام کرد.


آقاجانلو خاطرنشان کرد: سیل یک پدیده غیرقابل پیش‌بینی است و اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از این پدیده طبیعی است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان بیان کرد: با احداث این طرح در هنگام وقوع سیل، سرعت و فشار سیلاب کاهش یافته و در مناطق پایین‌دست نیز خسارت‌های ناشی از سیل به حداقل می‌رسد.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته