دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1398 - 13:21
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان مطرح کرد؛

آغاز عملیات اجرایی طرح آبراهه چرگر ابهر/ افتتاح؛ همزمان با دهه مبارک فجر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: امسال طرح آبراهه چرگر ابهر انتخاب و پیمانکار آن تعیین شده است؛ عملیات اجرایی آن آغاز شده که درصددیم در دهه مبارک فجر امسال این طرح افتتاح شود.
کد خبر : 411935
73632.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زنجان، پروژه آبخوانداری خراسانلو در نخستین روز از هفته دولت با حضور استاندار زنجان و جمعی از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در مراسم افتتاحیه این پروژه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به‌منظور توجه به حفظ منابع طبیعی گفت: توجه به بحث خشکسالی و کاهش آب‌های زیرزمینی و لزوم مدیریت آب‌های سطحی در کشور از بحث‌های مورد تأکید دولت تدبیر و امید است.


خلیل آقاجانلو اضافه کرد: دشت ابهر یکی از دشت‌های ممنوعه و بحرانی استان زنجان است که سالانه حدود یک‌متر از آب‌های زیرزمینی این دشت افت می‌کند.


وی عنوان کرد: به همین منظور اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان پس از شناسایی مناطق مستعد اجرای طرح‌های پخش سیلاب را در اولویت کاری خود قرار داده است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به پروژه افتتاحی امروز اشاره کرد و توضیح داد: طرح آبخوانداری خراسانلو از سال 1389 آغاز شد و پس از وقفه‌ای کوتاه به همت مسئولان و کارشناسان امر دوباره عملیات اجرایی آن از سال 96 کلید خورد.


به گفته آقاجانلو؛ برای احداث این طرح در سال 1397 اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 130 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی تخصیص یافته بود.


وی با بیان اینکه در دشت ابهر 6 طرح آبخوانداری اجرا شده است، یادآور شد: برای سال 98 نیز طرح آبراهه چرگر انتخاب و پیمانکار آن تعیین شده است؛ عملیات اجرایی آن آغاز شده که درصدد هستیم در دهه مبارک فجر امسال این طرح افتتاح شود.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

برچسب ها: استان زنجان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته