دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1398 - 16:37
معاون مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان مطرح کرد؛

جزئیات کلنگ‌زنی پروژه کنترل سیلاب شهری آببر در شهرستان طارم

معاون آبخیزداری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، جزئیات کلنگ‌زنی پروژه کنترل سیلاب شهری آببر در شهرستان طارم را تشریح کرد.
کد خبر : 412663
2595281.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، کلنگ پروژه کنترل سیلاب شهری آببر در شهرستان طارم صبح امروز با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان، امام جمعه و فرماندار طارم، مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان به زمین زده شد.


معاون آبخیزداری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه کاهش دبی سیلاب‌های وارده به محدوده شهر آب‌بر از طریق اقدامات مکانیکی آبخیزداری، حفظ، افزایش پوشش گیاهی مرتعی و جنگلی حوزه آبخیز مشرف به شهر و اقدامات مشارکتی بیولوژیکی و مدیریتی از اهداف این طرح است، گفت: مساحت پروژه کنترل سیل حوزه آبخیز آب‌بر 8 هزار و 614 هکتار است.


جعفر بیات از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: فردا در ماهنشان نیز فاز نخست پروژه کنترل سیل میرآخور به بهره‌برداری می‌رسد.


ضیاء‌الدین حسنلو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم نیز با بیان اینکه برای پروژه کنترل سیلاب شهری آب‌بر 2 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است، مطرح کرد: درصدد هستیم این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.


 به گفته وی؛ این طرح هفتمین طرح کنترل سیلاب شهری در شهرستان طارم است.


بهره‌برداری از بند رسوب‌گیر حوزه آبخیز کبود گنبد در شهرستان سلطانیه


صبح امروز بند رسوب‌گیر حوزه آبخیز کبود گنبد از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هم با حضور مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلطانیه گفت: برای این طرح 196 میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.


مالک اژدر افشاری افزود:  عملیات اجرایی بند رسوب‌گیر حوزه آبخیز کبود گنبد در مهرماه سال 97 آغاز شد و در تیر امسال به پایان رسید.


به گفته وی، كنترل و مهار رسوب و سيلاب‌ها، جلوگيری از فرسايش خاک و تقويت سفره‌های آب زيرزمينی از جمله اهداف اجرای اين طرح است.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته