دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1398 - 15:58
در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

تولید سالانه یک میلیون اصله نهال در نهالستان کوشکن زنجان

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان عنوان کرد که در نهالستان کوشکن سالانه یک میلیون اصله نهال تولید می‌شود.
کد خبر : 410490
IMG_9758 (1).JPG

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، جلیل سلطان‌نژاد صبح امروز در نشستی با اهالی رسانه که به مناسبت روز خبرنگار در نهالستان کوشکن برگزار شد با بیان اینکه در نهالستان کوشکن سالانه یک میلیون اصله نهال تولید می‌شود، گفت: توسعه و غنی‌سازی جنگل‌های استان از جمله اهداف اصلی احداث این نهالستان است.


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان تولید گونه ارس را یادآور شد و افزود: استان زنجان توانسته در راستای بوم‌سازگان گونه‌های گیاهی با دستیابی به تکنولوژی جدید در تولید و کاشت ارس نسبت به دیگر استان‌ها پیشتاز باشد.


خلیل آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان  هم اهمیت حفظ منابع طبیعی، نقش این موضوع را در زندگی افراد جامعه و زندگی نسل‌های آتی را یادآور شد.


وی افزود: چند سال اخیر مردم و مسئولان به اهمیت پاسداری و حراست از منابع طبیعی پی برده و در راستای ترویج فرهنگ حفظ این نعمت گام‌های موثری برداشته شده است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان خاطرنشان کرد: سال گذشته به حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات مطلوب و مناسبی تخصیص داده شد.


آقاجانلو یکی از شاخص‌های توسعه کشورهای توسعه یافته را توجه به مسائل زیست‌محیطی و منابع طبیعی اعلام کرد.


این مقام مسئول در ادامه نهالستان کوشکن منابع طبیعی را یادآوری کرد و آن را یکی از نهالستان‌های نمونه کشور نام برد.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته