دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1398 - 12:05
آنا گزارش می‌دهد؛

سیاستهای تربیت بدنی وزارت علوم اعلام شد

سامانه ورزش همگانی، اقدامات عمرانی، توجه به ورزش قهرمانی، استفاده از حامیان ملی و جذب منابع مالی خارج از دانشگاه، توجه به ورزش همگانی و جلسه شورای ورزش؛ سیاست‌ها و برنامه‌های شش ماه دوم سال 98 اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم هستند.
کد خبر : 412023
636702012386361804_B_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیاست‌ها و برنامه‌های شش ماهه دوم سال 98 اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم در هفت محور اعلام شد. این هفت محور شامل سامانه ورزش همگانی، اقدامات عمرانی، توجه به ورزش قهرمانی، استفاده از حامیان ملی و جذب منابع مالی خارج از دانشگاه، توجه به ورزش همگانی و جلسه شورای ورزش می‌شود.


تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های ورزش دانشگاهی ۶ ماهه دوم سال 98 


محمدحسین علیزاده مدیر اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با تأکید بر اینکه باید دانشگاه‌های بزرگ و پنج بخش آموزش عالی در رویدادهای ورزشی شرکت کنند، اظهار کرد: با محروم کردن این دانشگاه‌ها از ورزش ضرر خواهیم کرد. همچنین در المپیاد شیراز قهرمانان مسابقات به یک درصد هم نمی‌رسید. با تغییر شاخص‌ها در المپیاد ورزش‌های دانشگاهی شش مقام را در هر مسابقه در نظر گرفتیم و کاپ‌ها را تعدیل کردیم چراکه ملاک‌های ارزیابی قابل‌تغییر هستند.


وی در خصوص اهمیت برگزاری جلسه شورای ورزش دانشگاه بیان کرد: روسای دانشگاه‌ها در این جلسات وعده‌های خوبی می‌دهند که دستاوردهای زیادی برای ورزش دانشگاهی دارد؛ از همین رو مدیران تربیت‌بدنی باید خواستار برگزاری این جلسات شوند.


مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اتاق‌های تندرستی و مشاوره‌ تصریح کرد: از مهرماه سال جاری تمامی دانشجویان ورودی سال جدید را مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند؛ باید ورزش دانشگاهی نیز همانند مباحث خوابگاه و تغذیه دانشجویان در اولویت قرار بگیرد.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته