دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1398 - 10:48
در گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌های کشور؛

علیزاده: مدیران تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها مواظبت بودجه ورزشی باشند!/ تجلیل از مدیران برتر تربیت بدنی

مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال جاری بودجه ورزش و فرهنگی دانشگاه‌ها ادغام شده است که مدیران تربیت‌بدنی باید این بودجه را مواظبت کنند.
کد خبر : 411898
photo_2019-08-24_12-50-15 (2).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدحسین علیزاده صبح امروز در پنجاه و یکمین گردهمایی مدیران تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور که صبح امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد ضمن ارائه گزارش عملکرد سال ۹۷ اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: اکنون در دانشگاه‌ها شاهد نهضت آموزشی در حوزه ورزش هستیم که برای آغاز این نهضت با ۱۳ فدراسیون مشارکت داشته‌ایم. با آموزش به مدیران تربیت‌بدنی می‌توان تحولی در حوزه ورزش دانشگاهی داشت.


وی با بیان اینکه به دنبال برگزاری نشست‌های هم‌فکری در حوزه ورزش دانشگاهی هستیم، افزود: ما بسیاری مواقع نتوانستیم پروژه‌های ورزشی ارائه کنیم از همین رو نیاز به یک هم‌فکری و هم‌افزایی در این عرصه هستیم.


مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید به عرصه آوردن دانشجویان خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد عوامل اجرایی المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان در دانشگاه‌های همدان و الزهرا دانشجویان بودند. در این المپیادها ۴ هزار دانشجو شرکت داشتند، ما در نظر داریم المپیادها به دست دانشجویان برگزار شود.


علیزاده با بیان اینکه برای ورزش دانشگاهی هیچ مأموریتی ابلاغ نشده است ادامه داد: ما خواستار انعکاس فعالیت‌های اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم در سطح دانشگاه‌ها هستیم . اکنون ما هیچ مأموریتی در عرصه ورزش کشور نداریم.


وی با اشاره به توسعه زیرساخت ورزشی دانشگاه‌های سراسر کشور بیان کرد: از سال گذشته ۷۰ پروژه حدود ۱۰۰ هزار مترمربع بنا در دست کار داشته‌ایم، بااین‌وجود ما خواستار مشارکت دانشجویان هستیم. در حال حاضر سرانه مشارکت دانشجویان در رویدادهای ورزشی دانشگاه‌ها ۲۰۰ هزار نفر است که امیدواریم در سال جاری این سرانه افزایش یابد.


مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در تمامی دانشگاه‌ها پروژه تندرستی انجام‌شده است در سه ماه ابتدایی سال ما شاهد تکمیل پروفایل تندرستی از دانشجویان سراسر کشور خواهیم بود.


علیزاده با تأکید بر مواظبت بودجه ورزش در دانشگاه‌ها گفت: در سال جاری بودجه ورزش و فرهنگی دانشگاه‌ها ادغام شده است که مدیران تربیت‌بدنی باید این بودجه را مواظبت کنند. در این موضوع هیچ خصومت و تقابلی وجود ندارد.


وی در خصوص مشارکت ورزشی زیر نظام‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: این هماهنگی، نمایی از قدرت ورزش ملی است؛برگزاری المپیاد کشوری ورزش‌های همگانی منجر به ‌صرفه‌جویی در هزینه‌ها و نماد ملی است.


تجلیل از مدیران برتر تربیت بدنی و حامیان ورزش دانشگاهی



در این گردهمایی از رئیس دانشگاه شیراز برای میزبانی چهارهمین المپیاد ورزشی، رئیس، معاون دانشجویی و مدیر تربیت بدنی دانشگاه‌های بوعلی سینا همدان و  الزهرا برای میزبانی المپیاد ورزش‌های همگانی تقدیر صورت گرفت همچنین از فتانه ملک رئیس انجمن بسکتبال دختران  اکبر برومند رئیس انجمن بسکتبال پسران  و مسعود جوکار دبیر انجمن شنا و واترپلو دانشجویان به عنوان روسای و دبیران برتر انجمن‌های ورزشی تقدیر شد. 


انتهای پیام/4115/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

برچسب ها: ورزش دانشگاهی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته