دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1394 - 11:52
در گفت‌و‌گو با آنا عنوان شد

معرفی یک برنامه غذایی برای کودکان سنین مدرسه

یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی به معرفی یک برنامه غذایی برای کودکان در سنین مدرسه پرداخت و گفت: کودکان در این سنین باید علاوه بر مصرف سه وعده اصلی غذایی دو میان وعده را نیز مورد استفاده قرار دهند.
کد خبر : 41184

دکتر احمدرضا درستی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا درباره برنامه غذایی کودکان سنین مدرسه، گفت: توصیه می‌شود کودکان در این سنین ٣ واحد (هر واحد معادل یک لیوان) گروه شیر و لبنیات، 2 یا 3 واحد (هر واحد معادل یک تکه جوجه کبابی) واحد گوشت، تخم مرغ و حبوبات، 3 یا 5 ٣ واحد (هر واحد معادل یک فنجان) سبزی و میوه‌ها و 6 تا 11 واحد (هر واحد معادل یک کف دست نان) گروه نـان و غلات مصرف کنند.


این متخصص تغذیه و رژیم غذایی با تاکید بر مصرف صبحانه در دانش آموزان، گفت: والدین باید توجه داشته باشند مصرف صبحانه تاثیر بسیار زیادی بر قدرت حافظه و یادگیری کودکان دارد به همین دلیل دانش آموزان باید یک صبحانه کامل را مورد استفاده قرار دهند.


وی افزود: دانش آموزان باید در وعده صبحانه 60 گرم نان و یا غلات آماده صبحانه، یک لیوان شیر، تکه کوچکی پنیر و یا گاها 10 گرم کره و یک قاشق کوچک مربا یا عسل و یک فنجان چای در صورت تمایل در انتهای صبحانه مصرف کنند.


این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه کودکان باید هر 2 تا 3 ساعت یک میان وعده مصرف کنند، عنوان کرد: یک میان وعده سالم و مناسب شامل یک عدد میوه، 2 قاشق توت خشک، 8 عدد پسته یا بادام، یک بسته شیر کوچک و یک لقمه کوچک نان و پنیر و خیار و گوجه است.


درستی در ادامه یادآور شد: هم چنین توصیه می‌شود دانش آموزان در وعده ناهار 5 تا 9 قاشق غذاخوری برنج یا ماکارونی (بدون چربی فراوان)، 2 تا 3 تکه گوشت به اندازه تکه‌های جوجه کبابی (و یا 3 قاشق خورشت و 1 تکه گوشت خورشتی)، یک فنجان ماست و یک پیش دستی کوچک سالاد و سبزیجات مصرف کنند.


به گفته این متخصص تغذیه و رژیم غذایی؛ کودکان در سنین مدرسه باید عصرانه‌ای شبیه میان وعده پیش از ظهر داشته باشند.


وی اضافه کرد: همچنین توصیه می‌شود کودکان در سنین برای وعده شام غذاهایی مانند ناهار اما با حجم کم‌تر استفاده کنند و یا 60 تا 90 گرم نان با تکه‌ای پنیر و یک برش دلخواه هندوانه یا طالبی (و یا بجای پنیر و هندوانه یک کاسه سوپ‌خوری ماست و خیار که در آن کمی کشمش و یک گردوی خرد شده هم ریخته شده باشد)، استفاده کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته