دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1398 - 06:00
صدیقی در گفتگو با آنا:

آمار طلاق در کشور بحرانی نیست

رئیس بنیاد ملی خانواده با بیان اینکه آمار طلاق در کشور به مرحله بحران نرسیده است گفت: اگر به این موضوع توجه نشود شرایط دشوار خواهد شد و هم‌اکنون نیز آمار طلاق روز‌به‌روز رو به افزایش است.
کد خبر : 409178

سیامک صدیقی در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره دلایل بروز طلاق در کشور با بیان اینکه ایران جزو 14 کشوری است که کمترین طلاق را دارد، اظهار کرد: درحال حاضر وضعیت کشور ما درباره طلاق بحرانی نیست اما این آمار در مقایسه با 10 سال گذشته وضعیت خوبی ندارد و در حقیقت آمار طلاق هر سال نسبت به سال گذشته بیشتر می‌شود. بالا رفتن آمار طلاق به این دلیل است که فراهم کردن زیرساخت‌های مختلف از قبیل مسکن و اشتغال در زمان کنونی به سادگی گذشته نیست.


وی مسائل و مشکلات اقتصادی را مهمترین مشکل در حوزه ازدواج دانست و گفت: البته برخی از جوانان ما آموزش‌های زناشویی را ندیده‌اند و همین موضوع مشکلاتی را در طول زندگی برای آنها به‌وجود می‌آورد که متأسفانه منجر به طلاق می‌شود لذا توجه به آموزش‌های قبل ازدواج امری ضروری است.


رئیس بنیاد ملی خانواده اظهار کرد: امروزه فضای مجازی در اکثر موضوعات نفوذ کرده است و برخی از افراد در این فضای مسموم با یکدیگر آشنا می‌شوند و چون تحقیق درست و صحیحی صورت نگرفته، لذا اگر پسر و دختر در فضای مجازی با هم آشنا و ازدواج کنند، احتمال طلاق آنها بیشتر از سایر افراد خواهد بود.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

برچسب ها: طلاق
ارسال نظر
قالیشویی ادیب