دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1398 - 12:48
نماینده حوزه خانواده کمیته امداد در خدابنده:

کودک همسری باعث افزایش طلاق شده است

نماینده حوزه خانواده کمیته امداد در شهرستان خدابنده گفت: کودک همسری جزو آیین و رسوم روستاهای خدابنده است که متاسفانه بیشترین میزان طلاق‌ هم در این حوزه صورت می‌گیرد.
کد خبر : 408299
877742.jpg

نرگس بیگدلی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه در شهر خدابنده موضوع کودک همسری یکی از بالاترین نرخ طلاق‌ها را دارد، اظهار کرد: در این شهر که از توابع استان زنجان است کودک همسری جزو آیین و رسوم روستاهای تابعه این شهر است که البته بیشتر افزایش طلاق‌ها به‌خاطر همین است که دختران چون به سن تکلیف نرسیدند و با اولین نا ملایمتی از همسرانشان جدا می‌شوند.


وی با بیان اینکه تقریبا 29 روستا تحت پوشش کمیته امداد در این شهر هستند، افزود: در خدابنده حدود 600 خانوار زندگی می‌کنند که پرونده 27 خانوار ‌آنها تحت پوشش کمیته امداد است.


نماینده حوزه خانواده کمیته امداد در خدابنده ادامه داد: اکنون فرهنگ ازدواج دخترانی که از سن 25 سال به بعد ازدواج نکرده بودند در این شهرستان و روستاهای تابعه از بین رفته است.


بیگدلی درباره افزایش ازدواج‌های موقت در این شهر گفت: معمولا دختران و زنانی که در کنار پدر و مادر هستند ازدواج موقت نمی‌کنند بلکه زنانی که یا همسر فوت شده یا پدر و مادری ندارند به صورت پنهانی برای ادامه زندگی به ازدواج‌های موقت متوسل می‌شوند.


وی با بیان اینکه اشتغال مردم این شهر به دلیل اینکه صنعتی نیست، ضعیف است، گفت: بیشتر جوانان این شهر بیکارند و تنها شغل برخی‌ها که فقط تابستان به آن مشغولند و زمستان بیکارند کشاورزی و دامداری است. قالیبافی و خیاطی هم باعث شده که بیشتر زنان سرپرست خانواده‌ها کارگاه‌های تولید قالیبافی راه بیندازند.


نماینده حوزه خانواده کمیته امداد در شهرستان خدابنده با اشاره به موقوفی بودن زمین‌های کشاورزی این شهر گفت: خیلی از زمین‌های خدابنده اوقافی است و سرمایه‌گذاران تمایلی برای حضور در این بخش ندارند حتی بیشتر مردم برای خرید مسکن هم به شهرهای اطراف می‌روند.


وی درباره چند همسری‌ بودن در این شهرستان هم گفت:‌ روستای سهرورد به اسم روستای مردان چند همسری معروف است و مردان این روستا اگر بیش از دو همسر داشته باشند اقتدار خود را نشان می‌دهند.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

برچسب ها: طلاق کودک همسری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته