دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1398 - 11:31
معاون امور آزمون‌های سنجش آموزش کشور:

دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری17 مرداد ماه در دسترسی داوطلبان قرار می‌گیرد

معاون امور آزمون‌های سنجش آموزش کشور گفت: دفترچه انتخاب رشته از روز پنج‌شنبه 17 مرداد ماه در دسترسی داوطلبان قرار می‌گیرد. داوطلبان بر اساس رشته‌های مندرج امکان انتخاب 150 کُد رشته را دارند.
کد خبر : 409099

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمودرضا رحیمیان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران درباره پذیرش در کنکور امسال گفت: پذیرش در کنکور امسال به دو صورت با آزمون و بدون آزمون است. داوطلبان بر اساس نتایج کسب شده می‌توانند انتخاب رشته کنند.


وی ادامه داد: دفترچه انتخاب رشته از روز پنج‌شنبه 17 مرداد ماه در دسترسی داوطلبان قرار می‌گیرد. داوطلبان بر اساس رشته‌های مندرج امکان انتخاب 150 کُد رشته را دارند.


معاون امور آزمون‌های سنجش آموزش کشور بیان کرد: به داوطلبان توصیه می‌شود ابتدا در پیش‌نویس انتخاب رشته، کُدهای مورد نظر خود را درج کنند و پس از انجام کنترل‌های لازم در زمان مقرر انتخاب رشته اینترنتی انجام دهند. داوطلبان از روز 20 تا 24 مرداد ماه فرصت انتخاب رشته دارند.


رحیمیان تأکید کرد: داوطلبان در هنگام انتخاب رشته برای درج کُد رشته‌ها دقت لازم را داشته باشند. حتماً داوطلبان بعد از انتخاب رشته، رسید انتخاب رشته را که حاوی کُد تأیید است دریافت کنند. اگر داوطلبان این کُد را دریافت نکردند می‌توانند بار دیگر برای انتخاب رشته انتخاب کنند.


وی افزود: همچنین این امکان برای داوطلبان فراهم شده که بعد از انتخاب رشته، فرصت ویرایش داشته باشند. در صورتی که کُدهای انتخاب رشته اشتباه درج شده باشد، در این بازه زمانی می‌توانند انتخاب رشته خود را ویرایش کنند.


معاون امور آزمون‌های سنجش آموزش کشور درباره فرآیند پذیرش در رشته‌های بدون آزمون گفت: داوطلبان می‌توانند 100 کُد رشته را انتخاب کنند. تغییراتی در رشته‌های بدون آزمون ایجاد شده که از طریق اصلاحیه‌ها در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.


رحیمیان گفت: داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام علاقه‌مندی خود را به دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی اعلام نکرده‌اند می‌توانند در زمان انتخاب رشته علاقه‌مندی خود به این دانشگاه‌ها را اعلام کنند.


وی تأکید کرد: داوطلبان آزمون سراسری به ضوابط انتخاب رشته مندرج در دفترچه راهنما توجه کنند چرا که ضوابط برخی از رشته‌ها تغییر کرده است.


وی ادامه داد: علاقه‌مندان به دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌توانند از روز 20 مرداد با مراجعه به سایت این دانشگاه به نشانی azmoon.org مراجعه کنند و از رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی آگاهی یابند. فرآیند انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی جداگانه است.


انتهای پیام/4115/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته