دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1398 - 12:14
رئیس کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد؛

تلاش یک جریان از تحقق حذف کنکور/ دولت به آموزش و پرورش اهتمام لازم را ندارد

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش از سال 87 که بحث حذف کنکور مطرح‌شده است هنوز نتوانسته آن را محقق کند و به نظر می‌رسد جریانی از تحقق حذف کنکور جلوگیری می‌کند.
کد خبر : 408442
2344224.jpg

محمدمهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: آموزش و پرورش دو بال است که باید برای پرواز از هر دو استفاده کرد اما اگر قرار باشد که اولویت‌بندی شود، تربیت بر آموزش ترجیح پیدا می‌کند.


 وی افزود: نکته اینجا است که در کشور آموزش و پرورش به‌موازات هم حرکت نمی‌کنند و بحث آموزش پررنگ‌تر جلوه می‌کند.


رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: چند سال گذشته سند تحول بنیادین ارائه شد و این انتظار می‌رفت که آموزش و پرورش به‌سرعت آن را عملیانی کرده و زیر نظام‌های آن را به مرحله اجرا دربیاورد اما نه‌تنها زیر نظام‌ها رعایت نشد بلکه بحث 2030 مطرح شد که با مخالفت‌های انجام‌شده از اجرای آن جلوگیری شد.


زاهدی با تأکید بر اینکه سیاسی‌کاری یکی از دلایل عدم اجرای درست سند تحول بنیادین است اضافه کرد: ‌ دولت به آموزش و پرورش اهتمام لازم را ندارد و وقتی برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه شد تنها یک ماده آن به آموزش و پرورش می‌پرداخت و آن‌هم واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی بود. این موضوع در بودجه سال 98 هم آمده و به این نکته اشاره‌شده است که سالی 10 درصد مدارس دولتی به بخش خصوصی واگذار شود.


زاهدی با تأکید بر اینکه حذف کنکور از مسائلی است که از مدت‌ها قبل موردتوجه بوده است اضافه کرد: از سا‌ل‌ها قبل بحث حذف کنکور مطرح بوده است و حتی در مجلس بحث حذف کنکور مطرح شد اما آموزش و پرورش از سال 87 که این موضوع مطرح‌شده است هنوز نتوانسته آن را محقق کند و این ایراد به آموزش و پرورش برمی‌گردد زیرا  به نظر می‌رسد جریانی از تحقق حذف کنکور جلوگیری می‌کند.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته