دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1398 - 16:17
دهقانی‌اشکذری عنوان کرد؛

مشاوره تحصیلی و شغلی ویژه کنکوری‌های ورودی 98 در دانشگاه آزاد اسلامی یزد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد از برگزاری مشاوره تحصیلی و شغلی ویژه کنکوری‌های ورودی 98 در این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 408714
IMG_4221.JPG

محمدرضا دهقانی‌اشکذری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در یزد درباره مشاوره تحصیلی و شغلی ویژه کنکوری‌های ورودی سال 98 اظهار کرد: مرکز مشاوره امین و همای رحمت این دانشگاه به‌منظور افزایش آگاهی داوطلبان کنکور و خانواده‌ها اقدام به مشاوره و هدایت تحصیلی و شغلی می‌کند.


وی اضافه کرد: مبنای این طرح از طریق انجام آزمون‌های پیشرفته MBTI و هالند گارتنرو DISC توسط مشاوران و استادان متخصص دانشگاه صورت می‌پذیرد. شناسایی علاقه و رغبت شغلی افراد، توانمندی و استعداد و نیز زمینه‌های اشتغال و درآمدزایی رشته مورد نظر داوطلب است.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد عنوان کرد: در بخش رغبت شغلی افراد متناسب با ویژگی‌های شخصیتی، علائق مختلفی را در حوزه کسب‌وکار و شغل آینده خود دارند که با انجام آزمون‌های علمی حوزه‌های شغلی فرد پیشنهاد می‌شود.


دهقانی‌اشکذری تصریح کرد: در بخش توانمندی و استعداد براساس نظریات روانشناسی افراد داده‌های هوش‌ها و استعدادهای متنوعی چون استعداد درون‌فردی، بین‌فردی، جسمانی، ریاضی منطقی، هنری، کلامی و فضایی هستند و باید رشته‌ای را انتخاب کنند که در دوره فارغ‌التحصیلی در آن شغل مهارت و توانایی لازم را کسب کرده باشند.


وی  مطرح کرد: مشاوره‌های کسب‌وکار به داوطلبان براساس نیاز صنعت و جامعه به رشته‌های دانشگاهی است که احتمال بیشتری برای استخدام یا جذب داده می‌شود.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، ترکیب و شناسایی سه حوزه لذت، رغبت توانایی، مهارت و ظرفیت درآمدزایی را برای داوطلبان در انتخاب رشته را ضروری دانست.


انتهای پیام/4078/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته