برگزاری کارگاه شیوه های نوین مشاوره تحصیلی در واحد یزد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در کارگاه تخصصی با عنوان شیوههای نوین مشاوره تحصیلی که با تدریس دکتر محمد حسین فلاح عضو هیأت علمی گروه مشاوره واحد یزد برگزار شد با توجه به تاریخچه شکلگیری دانشگاه و اعطای هدیه با برکت 20 هزار تومانی حضرت امام (ره) به دانشگاه آزاد اسلامی یزد اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی یزد افتخار دارد که در اکثر خانواده های یزدی فارغ التحصیل و یا دانشجو دارد و همین موضوع خدمات این دانشگاه را به همشهریان تبیین می کند. هر چند شاهد هستیم مدیران موفقی نیز در بخش های دولتی و خصوصی نیز از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.»
دکتر معصومه طباطبایی با توجه به فعالیت مرکز رشد دانشگاه گفت: «واحد یزد در فعالیت کمتر از یکسال و نیم خود در زمینه فعال سازی مرکز رشد دانشگاه توانسته است 17 شرکت را در آن مستقر کند و آن شرکتها نیز توانسته اند با ارائه محصولات نو و خوب در سطح جامعه مسیر رشد و کمال را به خوبی طی کنند و اخذ سفارشات خوبی را نیز در سطح کشور داشته اند.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با توجه به خدمات شایسته دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود انقلاب اسلامی به آموزش عالی کشور، گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 50 درصد از بار علمی کشور را بر دوش کشید و در سالهای اول انقلاب با گسترش در شهرهای مختلف موجب مهاجرت و حتی خروج از کشور جوانان شد.»
طباطبایی تجهیزات دانشگاه آزاد اسلامی یزد را در مقایسه با سایر نهادهای علمی استان خوب ارزیابی کرد و افزود: «در زمینههای گوناگون نظیر چاپ کتاب، آموزش رباتیک، کارگاهها و آزمایشگاهها موفقیتهای خوبی به دست آوردیم و آماده کامل برای همکاری با آموزش و پرورش هستیم.»
دکتر سید علی المدرسی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی یزد با با داشتن 5 استاد تمام، 18 دانشیار و 60 استادیار در 25 رشته دکتری، 65 رشته کارشناسی ارشد و 50 گرایش کارشناسی، 10 هزار متر مربع کارگاه و فضای آموزشی همراه است و مجموعه ای گرد آورده تا آموزش عالی به صورت ارزان و با کیفیت عالی به همشهریان ارائه شود.»
دکتر محمد حسین فلاح عضو هیأت علمی گروه مشاوره دانشگاه هم آخرین دستاوردهای روان شناسی در مشاوره تحصیلی و بحث انگیزش تحصیلی و بیاشتهایی تحصیلی را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: «تولید ذهنیت رقابتی و ذهنیت ناامن امروز در مدارس ما شکل گرفته و باید جای خود را به سرعت به توجه به نیازهای دیگران، توجه به دردها، تعویض کند تا زمانی را به شادی و لذت و خوشبختی واقعی برساند.»
فلاح بخل و حسد و غرور و محافظه کاری و صمیمی نشدن با دیگران را ارمغان ذهنیت رقابتی و ذهنیت نا امن دانست.
انتهای پیام/