دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1394 - 09:05
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با آنا:

کشته‌‌شدگان حادثه منا شهید نیستند اما در قطعه شهدا دفن می‌شوند

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه شهادت، تعریف خاص خود را دارد که شامل کشته‌شدگان حادثه منا نمی‌شود، افزود: با این وجود پیکر این قربانیان در قطعه شهدا دفن خواهد شد.
کد خبر : 40849

حجت الاسلام سیدحسن موذنی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا اظهار کرد: از آنجا که رهبر معظم انقلاب با دفن جان‌باختگان فاجعه منا در گلزار شهدا موافقت کرده‌اند، با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرداری تهران قرار است پیکر این کشته شدگان در قطعات شهدای سراسر کشور دفن شود.


وی تصریح کرد: با این وجود این افراد شهید محسوب نمی‌شوند زیرا شهادت تعریف مختص به خود را دارد. ما حتی در دوران دفاع مقدس نیز مواردی داشتیم که وقتی هواپیمایی در مسیر جنگ سقوط می‌کرد سرنشینانش شهید اعلام نمی‌شدند.



موذنی در تعریف شهادت گفت: شهادت در دین اسلام به‌معنای کشته شدن در راه خدا است. در اسلام شهید به کسی گفته می‌شود که جان خود را در راه خدای مسلمانان فدا کند و سینه‌اش را آماج گلوله قرار دهد.


معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: این در حالی است که درباره قربانیان حادثه منا اینطور نبوده است، بنابراین نمی‌توانیم این افراد را شهید اعلام کنیم. البته این صرفا نظر بنیاد شهید نیست و نظام است که چنین دیدی دارد و ما نیز تابع نظام هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته