دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1398 - 07:50
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان:

اخلاق استادان الگوی رفتاری دانشجویان است/ لزوم جذب استادان پاک و توانمند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: الگوی مناسب برای دانشجو رفتارهایی است که از کارکنان و اعضای هیئت‌علمی در هر دانشگاه سر می‌زند.
کد خبر : 408033

ابراهیم چیرانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره رعایت اخلاق و عدول نکردن استادان و کارکنان دانشگاه از خطوط قرمز اخلاقی اظهار کرد: اخلاق و رفتارهایی که از کارکنان و اعضای هیئت‌علمی در هر دانشگاه سر می‌زند، الگوی مناسب برای دانشجو است.


وی افزود: باید تمام توانمان را بگذاریم تا از طریق رفتار استادان فضائل اخلاقی برای دانشجویان الگو‌سازی شود و هنوز هم نقش استادان در رعایت اخلاق و الگو‌پذیری برای دانشجویان بی‌بدیل است، وقتی آنان به استادان نگاه می‌کنند قطعاً الگوهای رفتاری خود را در منش و شخصیت استادان مشاهده می‌کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان یادآور شد: وقتی موضوع‌هایی پیش می‌آید که خلاف ضوابط است در این مورد آیین‌نامه پیش‌بینی‌های لازم را کرده که با شخص خاطی چگونه باید رفتار کرد که از تذکر لسانی آغاز و تا مراحل بعدی برخورد ادامه پیدا می‌کند.


چیرانی گفت: ممکن است که استادی موضوع اخلاقی را رعایت نکند که آیین‌نامه در مورد او پیش‌بینی کرده است. به نظرم استادان ما می‌توانند جایگاه دانشگاه را خیلی رفیع تبیین کنند و در این زمینه کوشا هستند؛ اگر بگوییم استادان اخلاق را رعایت نکنند چه می‌شود، پرسشی است که پاسخ آن از قبل مشخص است.


وی اظهار کرد: آیین‌نامه‌ها بحث‌هایی را مطرح می‌کنند که گذشته‌نگر بوده‌اند یعنی اینکه در گذشته مطرح‌شده و در آیین‌نامه آمده که اگر خطایی رخ دهد، فلان ماده و اصل برای آن پیش‌بینی‌شده و این جزا یا تنبیه معادلش است؛ به نظرم با افق دیدی که دانشگاه آزاد اسلامی دارد استادانی را باید برای خدمت جذب کنیم که مظهر درستی و پاکی بوده و توانمندی علمی داشته باشند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان لحظه‌به‌لحظه در حال ارتقای امور فرهنگی دانشگاه هستیم به نظرم باید این را مطرح کنیم که چگونه امور فرهنگی را بیشتر ارتقا دهیم تا زمینه بروز رفتار غیراخلاقی برای هیچ‌یک از افرادی که به نحوی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی هستند، فراهم نشود.


چیرانی بیان کرد: اگر برای استاد کار فرهنگی انجام بدهیم و در فضایی قرار بگیرد که از وی بخواهیم که کار فرهنگی انجام بدهد و در امور علمی و پژوهشی دخالت کند  به خطای رفتاری و عبور از خط قرمز نمی‌رسد، باید بستری در نظر بگیریم که در آن خطایی پیش نیاید و گناهی صورت نگیرد.


وی خاطرنشان کرد: بسترهای ما باید طوری باشد که شرایط لغزش و گناه را ایجاد نکند که به آن سمت‌وسو نرویم ابزارهای فعلی برای برخورد با این تخلفات دیده‌شده و کفایت می‌کند و اگر ابزاری هم لازم باشد برای از بین بردن شکل‌گیری بسترهای گناه است.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته