دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1398 - 15:14
معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان:

231 هزار جوان در صف دریافت وام ازدواج قرار دارند

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: در سال‌جاری ۲۳۱ هزار و ۶۶۶ نفر تا پایان خرداد در صف دریافت تسهیلات ازدواج قرار دارند که تاکنون ۱۸۲ هزار و 500 و ۱۱ نفر وام ازدواج را دریافت کردند.
کد خبر : 407651
1329015_626.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه زنان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدمهدی تندگويان ظهر امروز در نشست خبری ستاد ملی هفته ازدواج گفت: خوشحالیم که امسال توانستیم در بخش‌های مختلف حوزه ازدواج خوب عمل کنیم به طوری که مراکز مشاوره‌های استانی حالت عملیاتی پیدا کرده است.


معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در خصوص بازنگری در قانون پرداخت وام ازدواج گفت: مشکل اصلی قدیمی بودن این قانون است یعنی زمانی این قانون تصویب شد که اصلاً سازمان ورزش و جوانان نبود و حالا که ساختار دولت تغییر کرده باید قانون هم تغییر کند.


وی افزود: موضوع اصلی تشکیل صندوق ازدواج بود که باید شکل می‌گرفت ولی در دولت قبل به وجود نیامد. از مجلس درخواست کردیم در این خصوص تجدیدنظر و به روز رسانی شود.


تندگویان افزود: معتقدم افزایش رقم وام ازدواج کمکی به امر ازدواج نمی‌کند، اما آنچه که به رونق ازدواج کمک می‌کند اشتغال ایمن و مسکن ارزان است.


رئیس ستاد ملی هفته ازدواج در خصوص ازدواج کودک‌همسری اظهار کرد: در یک بررسی که از استان آذربایجان شرقی درباره کودک‌همسری انجام شد مشخص گردید که صددرصد ازدواج‌های کودک همسری منجر به طلاق شده است.


معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان درباره آمار ازدواج و طلاق در کشور هم گفت: در سال 97 آمار ازدواج حدود ۵۵۰ هزار و ۵۶۵ مورد بود که ۴۸۶ هزار و ۶۶۱ در شهرها و ۶۳ هزار و ۹۰۴ مورد در روستاها بوده است؛ همچنین آمار طلاق در سال گذشته ۱۷۵ هزار و ۶۱۴ مورد در کل کشور بود که ۶۴ هزار و ۲۴ مورد شهری و ۱۱هزار و ۴۹۰ مورد روستایی بوده است.


تندگویان در خصوص تسهیلات ازدواج هم اظهار کرد: در سال‌جاری ۲۳۱ هزار و ۶۶۶ نفر تا پایان خرداد در صف دریافت تسهیلات ازدواج قرار دارند که تاکنون ۱۸۲ هزار و 500 و ۱۱ نفر وام ازدواج را دریافت کردند.


انتهای پیام/۴۰۴۶/


انتهای پیام/

برچسب ها: وام ازدواج
ارسال نظر
هلدینگ شایسته