دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1398 - 18:47
نماینده مردم ملکان:

جاده ملکان به شهر لیلان با افزایش اعتبار 20 میلیارد ریالی دهه فجر افتتاح می‌شود

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده ملکان به شهر لیلان مشکل اعتباری داشت که با اختصاص 20 میلیارد ریال تا دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود.
کد خبر : 406936
IMG_20190725_125228_770.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ملکان، سلمان خدادادی ظهر امروز در جلسه بحث و بررسی درباره احداث میدان در مقابل مجتمع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان با بیان اینکه  این واحد دانشگاهی در کنار جاده اتوبان پرترافیک قرار گرفته،  اظهار کرد: بسته شدن جاده توسط گاردریل و از طرفی نبود میدان، مشکلاتی را برای تردد دانشجویان این دانشگاه فراهم کرده است.


وی افزود: تأمین هزینه احداث پل عابرگذر در توان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان نبوده و از طرفی تجربه نشان داده استقبال شهروندان از پل عابرگذر حتی در شهرهای بزرگ نیز کمتر دیده می‌شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنم احداث میدان در اولویت باشد؛ چراکه وجود میدان در این محل علاوه بر فوایدی که برای دانشگاه دارد برای توسعه شهری و نیز برای تردد خودروهای باغ رضوان ملکان نیز مفید است.


نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی از افتتاح جاده ملکان به شهر لیلان تا دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: این جاده مشکل اعتباری داشت که با اختصاص 20 میلیارد ریال به دستور وزیر راه به‌زودی عملیات اجرایی آن که تاکنون حدود 80 درصد پیشرفت داشته آغاز خواهد شد و با بهره‌برداری از این جاده طول جاده از 15 کیلومتر به 10 کیلومتر و زمان تردد از 25 کیلومتر به 12 کیلومتر کاهش می‌یابد.


خدادادی از آغاز دوباره مطالعات طرح احداث تقاطع غیره مسطح اتوبان ملکان به میاندوآب خبر داد و تصریح کرد: مطالعات احداث این تقاطع در زمان مجلس هشتم به پایان رسیده و مبلغ 700 میلیارد ریال نیز به این پروژه اعتبار تخصیص‌یافته بود؛ ولی به خاطر پایان دوره نمایندگی و پیگیری نکردن مسئولان وقت استان و شهرستان، این پروژه مهم از لیست برنامه‌های وزارت راه حذف شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان نیزبا قدردانی از پیگیری‌های نماینده مجلس، شهردار و اعضای شورای شهر ملکان و سایر مسئولان منطقه درباره احداث میدان در مقابل این دانشگاه گفت: نبود میدان باعث شده تردد دانشجویان و خانواده‌های آنها به دانشگاه با مشکلاتی مواجه شود.


هدایت اسلامی با بیان اینکه احداث پل عابر گذر با توجه به بالا بودن هزینه و از طرفی کاهش تعداد دانشجویان در توان این دانشگاه نبوده و از طرفی کارایی میدان بیشتر از پل عابرگذر است درخواست کرد احداث میدان در اولویت باشد.


وی افزود: با عنایت و پیگیری‌های مسئولان ملکان موضوع احداث میدان در شورای ترافیک و شورای شهر ملکان تصویب‌شده و با دستور شهردار ملکان در مراحل طراحی است.


شهردار ملکان نیز در این جلسه همکاری شهرداری ملکان را برای توسعه علمی و فرهنگی شهرستان اعلام کرد و اظهار کرد: طرح احداث پنج میدان با عناوین امامت، ولایت، انگور، زیرگذر قوریجان و شهید مراثی جزء برنامه‌های شهرداری ملکان است.


وحید بنایی افزود: میدان شهید مراثی در صورت مطابقت با مسائل فنی و کارشناسی در مقابل دانشگاه آزاد اسلامی ملکان احداث خواهد شد و طرح طرح آمایش سرزمین با همکاری نهادهای دولتی در ملکان اجرا می‌شود.


به گزارش آنا، در پایان جلسه نیز برخی اعضای شورای شهر و ر<سای راهداری و راه و شهرسازی و مشاوران شهرداری ملکان درباره طرح احداث میدان دانشگاه آزاد اسلامی این شهر نظرات خود را بیان کردند.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته