دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1398 - 15:38
معاون فرماندار ملکان:

مطالعه از کتاب به فضای مجازی تغییر جهت داده است

معاون فرماندار ملکان گفت: امروزه سمت و سوی مطالعه از کتاب و مطبوعات به فضای مجازی تغییر یافته است. ‎
کد خبر : 408711

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ملکان، سعید مقدم صبح امروز در جلسه کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملکان اظهار کرد: فضای مجازی به ابزار سرگرمی خانواده‌ها و جوانان تبدیل شده و رسانه قابل اعتمادی نیست؛ بنابراین خانواده‌ها و مسئولان در این‌باره چاره‌اندیشی و مدیریت کنند.


وی بیان کرد: افرادی هستند که مانند احداث مدارس و مراکز بهداشتی به‌دنبال کمک به توسعه کتابخانه‌ها هستند و ضروری است اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملکان اقدام به شناسایی این قبیل افراد کند.


معاون فرماندار ملکان با بیان اینکه کتابخانه عمومی شهر ملکان پاسخگوی جمعیت این شهر نیست، افزود: ساختمان این کتابخانه سال ۱۳۵۰ احداث شده و ضروری است به احداث کتابخانه در شهرک ولی‌عصر(عج) ملکان که زمین آن نیز ۱۵ سال قبل توسط شورای شهر واگذار شده و تابه‌حال نیمه تمام مانده اقدام شود.


مقدم وجود ۵۵ هزار جلد کتاب برای جمعیت ۱۱۰ هزار نفری ملکان را ناکافی دانست و بر افزایش تعداد کتاب متناسب با جمعیت این شهرستان تأکید کرد.


وی خواستار تغییر کیفیت مطالعه در کتابخانه‌ها از کتب کنکوری و مدرسه به سمت کتب تخصصی و عمومی شد و اظهار کرد: مطالعه برای کتب مدرسه و کنکور سواد عمومی تلقی نمی‌شود؛ بنابراین باید با ایجاد نوآوری به جذب افراد مسن و جوان به سمت مطالعه کتب تخصصی و غیردرسی در کتابخانه اقدام شود تا سواد عمومی جامعه نیز از این طریق افزایش یابد.


معاون فرماندار ملکان از احداث کتابخانه در روستاهای تازه‌قلعه و قوریجان از توابع بخش مرکزی ملکان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این کتابخانه‌ها تعداد مراکز مطالعه کتاب در شهرستان ملکان به پنج باب افزایش می‌یابد.


وی با قدردانی از شهرداری ملکان به‌‌دلیل واریز به‌موقع نیم‌درصد سهم کتابخانه‌ها از سایر شهرداری‌های شهرستان ملکان نیز خواست به‌موقع به این امر به‌منظور کمک به توسعه فضای کتاب و کتابخوانی در منطقه اقدام کنند.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته