دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1398 - 14:22
در ۴ ماه نخست سال ۹۸ رخ داد؛

بازدید بیش از ۳۰۰هزار گردشگر از ۵ محوطه تاریخی کرمانشاه

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از بازدید بیش از ۳۰۰هزار گردشگر در چهار ماهه اول سال در پنج محوطه تاریخی این استان خبر داد.
کد خبر : 406908
unnamed21.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، امید قادری با اشاره به بازدید گردشگران از پنج محوطه تاریخی شاخص استان کرمانشاه، مجموعه تاریخی- فرهنگی طاق بستان، میراث جهانی بیستون، معبد آناهیتا، تکیه معاون‌الملک و تکیه بیگلربیگی اظهار کرد: در چهار ماه نخست امسال ۳۱۳ هزار و ۲۶۴ گردشگر از این بناها بازدید کردند.


وی با بیان اینکه در این مدت ۵۶۶۴ گردشگر خارجی به استان کرمانشاه سفر داشته‌اند گفت: کرمانشاه را باید به عنوان یکی از مقاصد گردشگری تورین های خارجی تبدیل کنیم.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه مجموعه تاریخی – فرهنگی طاق بستان با ۱۷۷ هزار و ۳۰۸ نفر در صدر بازدید گردشگران استان کرمانشاه قرار دارد، تصریح کرد: میراث جهانی بیستون با ۱۰۰ هزار و ۱۶۲ نفر رتبه دوم بازدید و تکیه بیگلربیگی، تکیه معاون الملک و معبد آناهیتا به ترتیب میزبان بیشترین بازدید کننده در استان بوده‌اند.


وی با اشاره میزبانی کرمانشاه در اجلاس جهانی گردشگری روستایی در سال۲۰۲۰، اظهار کرد:‌ در این رویداد بین‌المللی تلاش می‌کنیم در ۵۰۵ روستای استان هر فصل یک رویداد و در مجموع ۲۰۲۰ رویداد روستایی برگزار ‌شود که شاهد رشد قابل توجه گردشگران به استان خواهیم بود.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته