دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1398 - 17:04
مسئول میراث فرهنگی نمین:

پیکره انسانی نمای بابا داوود عنبران در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت می‌رسد

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین از تشکیل پرونده ثبت ملی پیکره انسانی نمای بابا داوود عنبران خبر داد.
کد خبر : 406536
N82907334-72324514.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، منوچهر نورزاده از تشکیل پرونده ثبت ملی پیکره انسانی نمای بابا داوود عنبران خبر داد و تصریح کرد: این پیکره سنگی از عوارض بدیع جغرافیایی طبیعی در 13 کیلومتری منطقه عنبران شهرستان نمین واقع شده است.


وی افزود: بر اساس قوانین، آثار طبیعی که بتواند به ثبت ملی برسد، باید مؤلفه‌های خاصی داشته باشد که مطالعات اولیه نشان می‌دهد این مؤلفه‌ها در پیکره انسانی نمای بابا داوود عنبران وجود دارد.


مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین تصریح کرد:  این صخره سنگی انسانی شکل با چشم‌انداز بدیع جغرافیایی و بی‌نظیر طبیعی که طبق گفته کارشناسان این حوزه از پدیده‌های نادر زمین‌شناسی با قدمت مربوطه به دوران کرتاسه در محدوده زمانی حدود 4 میلیون سال پیش است، یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد استان اردبیل محسوب می‌شود.


نورزاده متذکر شد: ساختار فیزولوژی طبیعی موجب شده که این موهبت الهی به‌عنوان یکی از مناطق زیبای گردشگری شناخته شود و به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد مطالعات ثبت ملی آن آغاز شده است.


وی ابراز امیدواری کرد با حمایت و همکاری دستگاهای اجرایی امکان ثبت این اثر ارزشمند فراهم شده و  زمینه توسعه گردشگری و افزایش بهره‌وری در جذب توریسم  فراهم شود.


مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین تصریح کرد: با ثبت این اثر و معرفی به دنیا انتظار می‌رود این اثر به یکی از  مقاصد سفر گردشکران داخلی و خارجی قرار گیرد.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

برچسب ها: میراث فرهنگی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته