دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1398 - 11:02
گلمغانی‌زاده خبر داد:

برگزاری دوره آموزش تخصصی گلیم‌بافی در شهرستان نمین

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری دوره آموزش تخصصی گلیم‌بافی در روستای جید شهرستان نمین خبر داد.
کد خبر : 401791

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، ملکه گلمغانی‌زاده اظهار کرد: این دوره آموزش تخصصی ویژه شاغلان صنايع دستی در رشته گلیم‌بافی در مقطع به آموزی در روستای جید شهرستان نمین برگزار شده است.


وی اضافه کرد: با توجه به اينكه رشته گلیم‌بافی از رشته‌های بومی  شهرستان نمین و عنبران بوده و فرصت‌های شغلی برای مردم منطقه فراهم می‌سازد، به‌منظور حمايت از توليد و بهبود وضعيت توليدات منطقه، معاونت صنايع دستی اقدام به برگزاری دوره آموزش تخصصی در اين راستا کرد.


معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: در اين دوره صنعتگران صنایع‌دستی با هدف ارتقای كيفی محصولات توليدی با بهينه‌سازی شيوه‌های توليد، طرح‌ها و نقوش خاص و سنتی منطقه به صورت عملی آشنا شدند.


گلمغانی‌زاده با تأکید بر برگزاری این دوره به مدت 72 ساعت، افزود: تمام صنعتگران با حضور در آزمون نهايی در صورت قبولی، موفق به اخذ گواهی دوره  تخصصی شاغلان صنایع دستی خواهند شد.


انتهای پیام/4078/4117/


انتهای پیام/

برچسب ها: استان اردبیل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته