ورود فضای مجازی برنامهریزیها در حوزه آسیب ها را با مشکل روبروکردهاست
مسعود شکوهی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: در شرایط کنونی کشور و حضور فضای مجازی سبب شده کار در حوزه آسیبها دشوار شده و همین موضوع برنامهریزیها برای بحث کاهش آسیبهای اجتماعی را با مشکل روبرو کرده است.
وی افزود: موضوع آسیبهای اجتماعی دانش آموزان از جمله مسائلی است که یک سازمان و نهاد نمی تواند به تنهایی به آن بپردازد و باید برای کنترل آن همه نهادها بسیج شوند .
مدیرکل اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامههایی قابلاجرا در حوزه مشاوره، اجرای طرح نظام مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی دانش آموزان (نماد) و تجهیز مراکز مشاوره را به عنوان اولویتهای برنامههای اداره مشاوره آموزش و پرورش داریم.
شکوهی به موضوع طرح نماد در مدارس پرداخت و ادامه داد: این طرح در استانهای مختلف اجرا شد و مشکلات آن رفع شده است اما امید داریم که در این مسیر نهادهای مختلف نیز ما را همراهی کنند تا قدم بلندی برای کاهشهای آسیبهای اجتماعی دانشآموزان کشور برداریم.
مدیرکل دفتر مشاوره آموزش و پرورش تأکید کرد: اگر طرح نماد بهطور کامل اجرا شود بسیاری از مشکلات و آسیبهای اجتماعی کاهش مییابداین در حالی است که مشکل نیروی انسانی داریم البته اقداماتی مانند خرید خدمات، حقالتدریس و راهاندازی مجدد رشته مشاوره در دانشگاه فرهنگیان را در دستور کارداریم.
وی تصریح کرد: پیشازاین طرح نماد در دست معاونت تربیتبدنی آموزش و پرورش بود که بر اساس سیاستهای کلی دولت و وزارت آموزش و پرورش قرار شد بخش مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی از معاونت تربیتبدنی به معاونت پرورشی و فرهنگی منتقل شود و اداره مشاوره و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی شکل بگیرد.
شکوهی ادامه داد: به دنبال این هستیم که با هماهنگیهای بیشتر اهداف اصلی در آموزش و پرورش و نظام اجتماعی تبیین شود تا به یک دانشآموز متعادل و تمامعیار دستیابیم چیزی که در سند به آن تأکید شده است.
انتهای پیام/4087/
انتهای پیام/