دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1395 - 11:26
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با آنا خبر داد:

نمون‌‌برگ هدایت تحصیلی برای 80 درصد دانش‌آموزان صادر شده است

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از صدور نمون‌‌برگ هدایت تحصیلی برای 80 درصد دانش آموزان خبر داد.
کد خبر : 106439

مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه فقط چهار روز تا اتمام اجرای هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزانی که در خرداد فارغ التحصیل شده‌اند مهلت باقی مانده است، گفت: تاکنون برای 80 درصد دانش آموزان نمون‌‌برگ هدایت تحصیلی صادر شده است.


وی افزود: صدور نمون‌‌برگ هدایت تحصیلی به معنای ثبت‌نام دانش‌آموزان نیست زیرا ممکن است اقدامات هدایت تحصیلی برای دانش آموزی انجام شده باشد اما هنوز برای ثبت‌نام در سامانه مراجعه نکرده باشد.


شکوهی با بیان اینکه در انتخاب رشته دانش آموزان هیچ‌گونه اجباری وجود ندارد، تصریح کرد: در برگه هدایت تحصیلی مشاوران بر اساس عملکرد تحصیلی، آزمون‌های مشاوره‌ای، نظر دانش آموز، اولیا، دبیران متوسطه اول و مشاوران 12 اولویت را تعیین می‌کنند که در نهایت دانش آموز بر اساس علایق، استعداد و امتیازاتی که کسب کرده می‌تواند وارد رشته دلخواه شود.


مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه روند اجرای هدایت تحصیلی طبق مقررات و آئین‌نامه انجام شده است، گفت: تمام مستندات در اختیار سازمان بازرسی قرار خواهد گرفت اما با توجه به اطمینانی که نسبت به اقدامات انجام شده داریم گمان نمی‌کنم ورود سازمان بازرسی مساله‌ای را تغییر دهد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته