۰۷/ اسفند /۱۴۰۳
20:44 02 / 04 /1398
یک مسئول آموزش و پرورش:

نشاط منطقی در مدارس آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر نشاط در جامعه و مدارس به صورت منطقی نهادینه شود، آسیب‌های اجتماعی در مدارس و در بین نوجوانان کاهش پیدا می‌کند.
1-2.jpg

مسعود شکوهی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: بحث نشاط در مدارس از مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش برای مدارس است.


وی افزود: یکی از راه‌هایی که می‌توان شادی و نشاط را در مدارس ایجاد کرد، همراهی والدین با برنامه‌ها و مسابقاتی است که به همین منظور در مدارس برگزار می‌شود.


مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش خاطر‌نشان کرد: از برنامه‌هایی که به بهبود روانی شرایط خانواده‌ها و دانش‌آموزان کمک کنند، استقبال می‌کنیم زیرا گاهی اوقات برنامه‌های نشاط‌آور در مدارس در صورتی که بر اساس معیارهای آموزش و پرورش تعریف شوند می‌توانند به کاهش آسیب اجتماعی و رشد دانش آموز کمک کند.


شکوهی به جدا شدن بخش آسیب‌های اجتماعی از حوزه تربیت بدنی و قرار گرفتن در زیرمجموعه پرورشی اشاره کرد و گفت:  پیش از این هم در بخش تربیت بدنی و هم پرورشی به موضوع آسیب‌های اجتماعی پرداخته می‌شد.
 ‏
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش افزود: در بحث پیشگیری آسیب‌های اجتماعی یکی از موضوعاتی که بسیار مهم است، موضوع نشاط و شادابی است اما باید این نشاط آگاهانه و منطقی در مدارس اجرایی شود تا بتوان برای ارتقای سلامت جامعه هدف که دانش‌آموزان هستند قدم مثبتی برداشت.


انتهای پیام/۴۰۸۷/۴۰۷۶/

گوشتیران
قالیشویی ادیب

ارسال نظر