دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1398 - 10:10
آنا گزارش می‌دهد؛

کلاف سردرگم وزارت ورزش در زمین تنیس؛ انتخاباتی که روی هواست!

دوره چهارساله مجید شایسته در فدراسیون تنیس آبان سال گذشته به پایان رسید و ثبت‌نام از نامزدها هم شهریور سال گذشته انجام شده اما هنوز تکلیف رئیس این فدراسیون نامشخص است.
کد خبر : 404590
تنیس.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تنیس گروه ورزشی خبرگزاری آنا،  بدون شک انتخابات فدراسیون تنیس را باید کلاف سردرگم وزارت ورزش و جوانان بدانیم. فدراسیونی که نه رئیس آن مشخص است و نه وزارت ورزش و جوانان تصمیم می‌گیرد راجع آن تعیین تکلیف کند. دوره چهارساله مجید شایسته در فدراسیون تنیس آبان سال گذشته به پایان رسید و در ماه شهریور سال 97 هم ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات این فدراسیون انجام شد؛ اما از آن زمان به بعد نه‌تنها وضعیت رئیس فدراسیون که حالا به گفته خودش سرپرست این فدراسیون است مشخص‌ نشده است و نه در مورد نامزدهایی که در انتخابات این فدراسیون ثبت‌نام کردند تعیین تکلیف نشده است.


مدتی از ثبت‌نام نامزدهای این فدراسیون نگذشته بود که بحث تک نامزدی در این فدراسیون مطرح شد. پنج نفر شهریور سال گذشته برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند که همان زمان اعلام شد دو نفر از این افراد تأیید صلاحیت نشدند و سه نفر دیگر در لیست انتظار هستند. بعدازآن هم بحث تک نامزدی در انتخابات مطرح شد و از همان زمان به بعد تا الآن که دو ماه دیگر یک سال از زمان ثبت‌نام نامزدها می‌گذرد، تکلیف نامزدها و برنامه وزارت ورزش و جوانان برای این فدراسیون نامشخص است.


همانطور که گفته شد دوره چهارساله مجید شایسته آبان سال گذشته به پایان رسید و قاعدتاً بلافاصله پس از پایان دوره چهارساله شایسته، وزارت ورزش و جوانان باید برای این فدراسیون سرپرست تعیین می‌کرد، ضمن اینکه همین چند وقت پیش بود که وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده بود برای برقراری عدالت رؤسایی که خودشان در انتخابات شرکت می‌کنند نباید به‌عنوان سرپرست در فدراسیون حضورداشته باشند تا از شائبه مهندسی ‌شدن انتخابات فدراسیون جلوگیری کنند.


اما در فدراسیون تنیس همه‌چیز خلاف قوانین رقم می‌خورد؛ وزارت ورزش و جوانان هم به وضعیت بلاتکلیف این رشته اهمیتی نمی‌دهد. در حال حاضر مجید شایسته باوجوداینکه دوره چهارساله‌اش در فدراسیون تمام‌شده هنوز روی کار است و البته خودش هم یکی از نامزدهای این فدراسیون است و چند روز پیش به‌صراحت اعلام کرد که از حضور در انتخابات انصراف نداده است. او به همراه یک نفر دیگر از نامزدهای تأیید صلاحیت شده این فدراسیون هستند. بنابراین در این موضوع هم نقض قوانین وجود دارد چراکه با توجه به حضور شایسته در انتخابات این فدراسیون، او باید جای خود را به سرپرست می‌داد اما همچنان در این فدراسیون مشغول به کار است.


ضمن اینکه دوره سرپرستی یک فرد در فدراسیونی که باید هر چه سریعتر انتخابات آن برگزار شود، یک پروسه شش‌ماهه است، از زمان پایان دوره ریاست شایسته در فدراسیون تنیس، هشت ماه می‌گذرد و او خودش هم نمی‌داند برنامه وزارت ورزش و جوانان برای این فدراسیون به چه صورت خواهد بود.


رشته تنیس در دنیا یکی از رشته‌های پرطرفدار است که مسئولان هم نگاه ویژه‌ای به آن دارند، اما در ایران با توجه به اتفاقاتی که برای این فدراسیون رقم خورده به‌خوبی مشخص است که آنچنان در اولویت وزارت ورزش و جوانان نیست و باید دید چه زمانی مسئولان بالاخره تصمیم می‌گیرد وضعیت این فدراسیون را مشخص کنند.ضمن اینکه در این چند سال اخیر تنیس ایران رو به پسرفت بوده و نه‌تنها پیشرفتی نداشته است بلکه در رقابت‌های مختلف درجا زده است، تازه‌ترین مسابقه‌ای که با عملکرد ضعیف ملی‌پوشان تنیس همراه بود مسابقات دیویس کاپ بود که تیم ملی تنیس کشورمان نتایج قابل قبولی کسب نکرد و کار به‌جایی رسید که شایسته که حالا نمی‌دانیم او را باید رئیس فدراسیون یا سرپرست بنامیم از کسب این نتایج عذرخواهی کرد. البته ناگفته نماند شایسته حتی حکم سرپرستی هم ندارد. در بازی‌های آسیایی جاکارتا هم ملی‌پوشان تنیس به این رقابت‌ها اعزام شدند اما در همان زمان هم عنوان شد که حضور آنها در جاکارتا حمایتی است و نباید توقع نتیجه داشت. به‌هرروی وضعیت تنیس به‌گونه‌ای شده است که گویا در هر مسابقه و تورنمنتی که حاضر می‌شوند نباید از آنها انتظار نتیجه داشت!


بلاتکلیفی فدراسیون تنیس به‌قدری زیاد شده است که همه نگاه‌ها به سمت این فدراسیون رفته و همه منتظر هستند تا مسئولان وزارت ورزش و جوانان هر چه سریعتر در مورد وضعیت این فدراسیون تصمیم‌گیری کند؛ اما هر بار که مسئولان وزارتخانه با سؤالی در مورد وضعیت این فدراسیون روبه‌رو می‌شوند، به همین جمله بسنده می‌کنند که به‌زودی تکلیف آن مشخص خواهد شد! اما از این به‌زودی هشت ماه گذشته است و شهریور امسال هم ثبت‌نام از نامزدهای این فدراسیون یک‌ساله می‌شود اما هنوز وضعیت آنها مشخص نشده است. به‌طور حتم ثبت‌نام از نامزدهای این فدراسیون باید مجدداً انجام شود و امید است که وزارت ورزش و جوانان هر چه سریعتر فدراسیون تنیس را در اولویت کار خود قرار دهد.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته