دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تعلل وزارت ورزش هدفمند است؟

نامزدها در لیست انتظار/ مهندسی شدن انتخابات در زمین تنیس؟

شهریورماه ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون تنیس به پایان رسید و سه نامزد متقاضی پست ریاست این فدراسیون هستند اما وزارت ورزش و جوانان از تک‌کاندید شدن سخن می‌گوید.
کد خبر : 350645
D1736706T14382287(web)(b).jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، دوره چهارساله مجید شایسته در فدراسیون تنیس 19 آبان به پایان رسید و از آن زمان به بعد این فدراسیون با سرپرستی شایسته اداره می‌شود.‌


طبق آیین‌نامه، 75 روز قبل از پایان دوره چهارساله، رئیس مورد نظر هر فدراسیون مقدمات انتخابات و ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون باید انجام شود که در خصوص فدراسیون تنیس، ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون از روز هشتم شهریور آغاز  و نفراتی مانند مجید شایسته(رئیس فدراسیون)، مهرشاد پورسعید، ندا نوریان، عبدالرضا آریان‌فر و ایرج رحمانی به عنوان نامزد در انتخابات ریاست این فدراسیون ثبت‌نام کردند. از بین این پنج نفر طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان دو نامزد تأیید صلاحیت نشدند و به این ترتیب سه نفر (شایسته، آریان‌فر و رحمانی) سه نامزد  پست ریاست این فدراسیون بودند.


حالا در شرایطی که همه منتظر تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون تنیس از سوی وزارت ورزش و جوانان هستند به یکباره روز گذشته محمدرضا داورزنی اعلام کرد به دلیل تک‌کاندید شدن انتخابات فدراسیون تنیس، نامزدهای این فدراسیون باید دوباره ثبت‌نام کنند، این خبر در حالی اعلام شده بود که سه نامزد برای این فدراسیون ثبت‌نام کردند و حتی از سوی دبیر مجمع انتخابات فدراسیون تنیس اعلام شد هیچ‌کدام از این سه نامزد انصراف ندادند و ضمن اینکه عدم تأیید صلاحیت آنها هم از سوی وزارت ورزش و جوانان اعلام نشده بود، اما اینکه معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان چرا باید از تک‌کاندید شدن انتخابات تنیس سخن بگوید موضوع قابل تأملی است.


بدون شک بلاتکلیفی مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس، شائبه مهندسی شدن انتخابات این فدراسیون را قوت بخشیده است و باید دید در روزهای آینده تکلیف این فدراسیون با وجود اینکه سه نامزد پست ریاست دارد آن هم در شرایطی که هیچ‌کدام از آنها انصراف یا رد صلاحیت نشده‌اند به کجا می‌رسد. ضمن اینکه تعلل وزارت ورزش در خصوص عدم برگزاری مجمع انتخابات این فدراسیون شاید این شائبه را به ذهن می‌آورد که وزارت به دنبال حضور یک فرد خاص در انتخابات این فدراسیون است.


مجید شایسته در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره وضعیت فدراسیون تنیس گفت: دوره چهارساله من در فدراسیون تنیس آبان به پایان رسید و از آن زمان به بعد از سوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست در فدراسیون مشغول به فعالیت هستم. موضوع تک‌کاندید شدن فدراسیون تنیس و  ثبت‌نام از نامزدهای این فدراسیون را من هم از رسانه‌ها شنیدم و هیچ نامه رسمی از سوی وزارت ورزش و جوانان به ما ابلاغ نشده است. 


وی ادامه داد: در شهریور امسال طبق قوانین و مقررات ثبت‌نام از نامزدهای پست ریاست فدراسیون تنیس انجام شد و پنج نفر برای این پست نامزد شدند که طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان رد صلاحیت شدند و سه نفر دیگر به عنوان نامزد این فدراسیون باقی ماندند. من در مورد آن دو نامزد دیگر نمی‌توانم صحبت کنم، هر چند که در رسانه‌ها و طبق مصاحبه‌هایی که آنها هم داشتند خواندم که هیچ‌کدام انصراف ندادند. من هم به عنوان نامزد در انتخابات حضور دارم اما نمی‌دانم چرا صحبت‌ از تک‌کاندید شدن فدراسیون به میان آمده است. به هر حال ما باید منتظر تصمیم وزارت‌خانه باشیم تا ببینم به ما اعلام رسمی می‌کنند یا خیر. ما آمادگی کامل برای برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون تنیس را داریم و امیدوارم که هر چه زودتر تکلیف فدراسیون مشخص شود. 


رئیس فدراسیون تنیس گفت: ورزشکاران ما در بهمن مسابقات مهمی پیش‌رو دارند. رقابت‌های جام حذفی آقایان و بانوان و همچنین زیر 18 سال از مسابقات مهم ما در این ماه است. البته ما طبق روال تمام فعالیت‌های خودمان را ادامه می‌دهیم و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم به دلیل عدم تعیین تکلیف ریاست فدراسیون از برنامه‌های خودمان عقب بمانیم. در چند سالی هم که در فدراسیون تنیس فعالیت‌ها را برعهده داشتم اتفاقات خوبی در این رشته رقم خورد. ما برای نخستین بار رقابت‌های دیوس‌کاپ را به غیر از تهران در شهر دیگری برگزار کردیم و اصفهان میزبان این رقابت‌ها بود. برای نخستین بار قهرمانی زیر 13 سال را در جزیره کیش برگزار کردیم همچنین اتفاقات بزرگی در بخش مسابقات به وجود آمد و توانستیم 110 مسابقه با همکاری فدراسیون و بخش خصوصی، بدون اینکه یک ریال از بودجه وزارت ورزش بگیریم برگزار کنیم، البته هیئت‌های فعال ما در این بخش به ما خیلی کمک کردند. در حال حاضر در بخش زیر 14 سال آسیا، 68 تنیسور پسر و 21 تنیسور دختر داریم. همچنین در رده پیشکسوتان 83 تنیسور داریم. 


شایسته عنوان کرد: ضمن اینکه به رؤسای هیئت‌ها هم اعلام کردیم که به هر تنیسوری که در رقابت‌های بین‌المللی با هزینه شخصی شرکت کرد، هدایایی به عنوان پاداش بدهیم، اگرچه این مبلغ خیلی ناچیز است اما تا حدودی به آنها انگیزه می‌دهیم. از ابتدای سال هم تاکنون 16500 دلار جایزه این مسابقات بوده است. همچنین کسب کرسی‌های بین‌المللی در فدراسیون آسیا از اتفاقات بزرگی بوده که در تنیس رقم خورده است. من خودم  عضو هیئت رئیسه تنیس آسیا و نایب‌رئیس غرب آسیا هستم و همچنین امیر برقعی مدیر ایرانی توسعه غرب آسیا و آسیای میانه است.


وی ادامه داد: در حال حاضر تنیسورهای ما در رده بزرگسالان در اردوی تیم ملی هستند و چند نفر از تنیسورهای ما در تایلند در رقابت‌های گرید دو حضور دارند. در هر حال تمام تلاش ما این است که شرایط تنیس را بهبود ببخشیم. هر چند که در این میان برخی کم‌لطفی می‌کنند و می‌گویند چرا تنیس در المپیک حضور ندارد، در حالی که شما اگر به بودجه کشورهای دیگر نگاهی بیندازید متوجه تفاوت ما با آنها می‌شوید. بودجه‌ای که فدراسیون‌های جهانی و آسیایی دارند چند برابر ماست، اما با این حال همه بازیکنان ما تلاش می‌کنند تا با غیرت و اراده این فاصله زیاد را جبران کنند. خوشبختانه ما در بخش پایه تنیسورهای قابل قبولی داریم و مطمئناً آنها در آینده می‌توانند شاکله اصلی تیم ملی را تشکیل دهند.


شایسته در پاسخ به این سؤال که در اساسنامه و آیین‌نامه‌های ورزشی تک‌کاندید شدن انتخابات یک فدراسیون ایرادی دارد، ضمن اینکه در سال‌های گذشته بارها شاهد آن بودیم، عنوان کرد: من قصد ندارم انتخابات فدراسیون تنیس را با هیچ انتخاباتی مقایسه کنم، اما در تمام این سال‌هایی که به عنوان مدیر ورزشی در بخش‌های مختلف فعالیت داشتم در هیچ آیین‌نامه و اساسنامه‌ای از تک‌کاندید بودن یک فدراسیون سخنی گفته باشند و به آن ایرادی گرفته باشند. در فدراسیون ما مقدمات انتخابات به‌درستی انجام شده و همانطور که گفتم وزارت هم به ما اعلام رسمی نکرده که دوباره ثبت‌نام انجام شود. به هر روی باید دید در روزهای آتی چه اتفاقی می‌افتد. من نامزد ریاست فدراسیون هستم و حتی در روز آخر برای ثبت‌نام اقدام کردم تا هر کس دیگری که تمایل دارد در انتخابات شرکت کند.  به هر روی امیدواریم هر چه سریعتر وضعیت فدراسیون مشخص شود تا برنامه‌ها و مسابقاتی که پیش‌ روی این رشته است با جدیت دنبال شود.


انتهای پیام/4051/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته