دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1397 - 00:54
رئیس فدراسیون تنیس در گفتگو با آنا:

انتقاد دو لبه مغرضانه و منصفانه دارد/ عملکرد قابل قبول تنیسورها در جاکارتا

رئیس فدراسیون تنیس گفت: انتقاد هر چقدر هم تلخ باشد، اذیت نمی‌شوم چون دو لبه مغرضانه و منصفانه دارد.
کد خبر : 308978

مجید شایسته در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در مورد نتایج تیم ملی تنیس در بازی‌های آسیایی جاکارتا که در آن مدالی به دست نیامد، گفت: پیش‌ از شروع رقابت‌ها در ستاد عالی بازی‌های آسیایی، از رشته تنیس به‌‌عنوان یکی از رشته‌های حمایتی نام برده شده و معلوم بود که ما نمی‌توانیم در این رقابت‌ها موفق به کسب مدال شویم. تیم ما با اعزام نفرات جوان قصد داشت تا در این رقابت‌ها کسب تجربه کند و به این مهم هم نائل آمد.


وی افزود: ما در بخش بانوان و آقایان با تیم کامل در رقابت‌ها حاضر نشدیم، باید همانند سایر کشورها با چهار نماینده در هر بخش شرکت می‌کردیم تا در مسابقات دوبل و انفرادی شرکت‌کننده بیشتری داشته باشیم که اگر یکی از بازیکنان مصدوم می‌شد، تیم دوبل دوم جای تیم اول را می‌گرفت.


رئیس فدراسیون تنیس افزود: در بازی‌های آسیایی جاکارتا تیم دختران ایران یکی از جوان‌ترین تیم‌ها بود و در تیم پسران هم تنها شاهین خالدان بود که دارای تجربه بالایی بود. امیرحسین بادی و بهروز کارگران جزء تنیسورهای جوان حاضر در این رقابت‌ها بودند. بازیکنان ایران در این رقابت‌ها بازی‌های بسیار خوبی را ارائه کردند و خود من از نزدیک شاهد نمایش آنها بودم. حذف آنها در دورهای مختلف به خاطر آن بود که در رقابت‌های مختلف جهانی، فرصت حضور پیدا نکرده بودند. مهم‌ترین رقابت‌هایی که تنیسورهای ما در آن شرکت می‌کنند، رقابت‌های دیویس‌کاپ است و در دیگر رقابت‌ها تنیسورها باید با هزینه شخصی در تورنمنت‌ها حضور پیدا کنند.


شایسته خاطرنشان کرد: ما این واقعیت را باید بپذیریم که تنیسورهای کشورمان برای پیشرفت در رقابت‌هایی که پیش‌رو دارند باید حرفه‌ای‌تر عمل کنند اما کسانی که رقابت بچه‌های ایران را دیدند، بر این نکته تأکید کردند که این تنیسورها شانس آن را دارند تا در آینده پیشرفت بیشتری کنند، ما هم براساس سیاست‌هایی که داریم، تلاش خواهیم کرد تا از نفرات تیم ملی حمایت ویژه‌ای کنیم و می‌دانیم که در آینده می‌توان به نتایج بهتری رسید. برنامه استراتژیک ما تا پایان سال توسعه ورزش تنیس است و از ابتدای سال آینده تا سال 1401 هدف‌مان توسعه کیفی ورزش تنیس است. در رده‌های سنی مختلف تلاش می‌کنیم تا کیفیت رقابت تنیسورها را افزایش دهیم و امیدوارم در چند سال آینده تبدیل به یکی از تیم‌های خوب جهان شویم.


وی در مورد انتقادهای شدیدی که از او صورت گرفته و در برخی محافل خبری عنوان شده مجید شایسته چه گلی به سر تنیس زده است، تصریح کرد: اولاً من هر انتقادی که می‌شود را پذیرا می‌شوم و اذیت نخواهم شد. انتقاد، دو لبه شمشیر دارد که یک لبه آن مغرضانه و لبه دیگر آن منصفانه است. انتقاد باید به گونه‌ای صورت بگیرد که ارزش اخلاقی داشته باشد، من نمی‌توانم خارج از برنامه استراتژیک فدراسیون تنیس کار خاصی انجام دهم.


رئیس فدراسیون تنیس ادامه داد: در حال حاضر مدارس تنیس در کشور ما فعال است، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها به دنبال رشد بیشتر هستند و ما مسابقه‌های زیادی را در طول سال برگزار می‌کنیم. انجام 100 مسابقه در طول یک‌سال گویای آن است که هدف ما رشد بیشتر تنیس است، ما باید این مسئله را هم در نظر بگیریم که در تمامی رقابت‌های مناطق کشور هیچ کدام از 32 نفر اول مردان و 16 نفر نخست بانوان شرکت نمی‌کنند تا علاقه‌مندان به ورزش تنیس به رقابت با هم بپردازند و با کسب امتیازهای لازم در رنکینگ فدراسیون قرار بگیرند.


شایسته ادامه داد: هیچ‌گاه رقابت‌های تنیس را تعطیل نکردیم. با وجود اینکه شرایط اقتصادی سخت شده است و بودجه‌ای که ما دریافت می‌کنیم، از 400 میلیون تومان در یک سال به یک میلیارد تومان رسیده و بسیار هم ناچیز است ولی شاهد رشد نفراتی چون شاهین خالدان و سینا مقیمی بودیم و یقین دارم استعدادهای جدیدی نیز در ورزش تنیس معرفی می‌شوند.


وی ادامه داد: اگر شخصی با من مشکلی دارد، می‌تواند حضوراً به دفتر من بیاید تا شخصاً انتقاد خود را بیان کند و من هم کمک می‌کنم تا مشکل را برطرف کنیم. شلیک کردن بی‌دلیل انتقاد، اصلاً درست نیست، شاید به خاطر اینکه تا دو ماه آینده انتخابات فدراسیون تنیس برگزار می‌شود، عده‌ای چنین انتقادهای بی‌رحمانه‌ای را می‌کنند، اما من به جمله‌ای که پیش‌از این هم گفته‌ام اشاره می‌کنم، از خانواده تنیس اگر کسی احساس می‌کند، می‌تواند بهتر از من فدراسیون را بگرداند و نتایج بهتری بگیرد، من خودم به او کمک می‌کنم که در فدراسیون دارای سمت و عامل پیشرفت تنیس شود.


رئیس فدراسیون تنیس تأکید کرد: اگر انتقادی به صورت صحیح بیان می‌شود، بهتر است روش حل آن را هم بگوییم. یک نظر درست اگر غلط بیان شود، به طور حتم به ضرر ورزش تنیس خواهد بود. من بعد از آنکه رئیس فدراسیون تنیس شدم، برخی از افرادی که در انتخابات به من رأی نداده بودند را هم در فدراسیون مشغول به کار کردم، چون برنامه‌ام رشد و پیشرفت ورزش تنیس است و اصلاً برایم مهم نیست، شخصی که باعث می‌شود تنیس به درجات بهتری برسد چه فردی است. فقط از او حمایت می‌کنم تا شاهد ارتقای تنیس بیش‌ از گذشته باشیم.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب