دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1397 - 11:26
شایسته در گفتگو با آنا:

فرد خاصی نیستم که وزارت با من مخالفت کند/ بحث تک‌کاندید مطرح نیست

رئیس فدراسیون تنیس گفت: بحث تک‌‌کاندیداتوری در انتخابات فدراسیون تنیس مطرح نیست و وزارت ورزش منتظر استعلام نهادهای نظارتی است.
کد خبر : 360323

به‌ گزارش  خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، روز گذشته وزارت ورزش و جوانان، زمان برگزاری مجمع انتخاباتی هشت فدراسیون ورزشی را اعلام کرد، اما در بین آنها همچنان تکلیف فدراسیون تنیس مشخص نیست.


ثبت‌نام از نامزدهای این فدراسیون از پنجم شهریور آغاز و 18 شهریور هم به پایان رسید. چندی پیش داورزنی از تک‌کاندید شدن انتخابات فدراسیون تنیس صحبت کرد و اعلام کرد ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون تنیس باید مجدداً انجام شود. این در حالی است که سه کاندید برای انتخابات این فدراسیون تأیید صلاحیت شدند و هیچ کدام هم از نامزدها انصراف خود را به دبیر مجمع اعلام نکردند. وضعیت برگزاری انتخابات فدراسیون تنیس همچنان بلاتکلیف است و وزارت ورزش و جوانان هم هنوز به بحث برگزاری انتخابات ورود نکرده است.


با توجه به اینکه وزارت ورزش هنوز در مورد انتخابات فدراسیون تنیس تعیین تکلیف نکرده است این شائبه به وجود آمده که وزارت به دنبال این است که ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون تنیس دوباره انجام شود. چرا که اگر 6 ماه از موعد ثبت‌نام یک فدراسیون زمان بگذرد و تکلیف آن مشخص نشود، دوباره پروسه ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون مورد نظر باید انجام شود.


مجید شایسته در گفتگو با خبرنگار آنا درباره تعیین تکلیف زمان انتخابات فدراسیون تنیس گفت: من واقعاً در جریان زمان برگزاری انتخابات فدراسیون تنیس نیستم و منتظر هستم تا وزارت ورزش و جوانان تاریخ زمان برگزاری انتخابات مجمع فدراسیون تنیس را به ما اعلام کند. دوره چهارساله ریاست من در فدراسیون تنیس 19 آبان به پایان رسیده و از همان زمان طبق حکمی که مسئولان وزارت ورزش به من دادند به‌عنوان سرپرست فعالیت‌های فدراسیون را پیگیری می‌کنم، اما همانطور که گفتم در مورد برگزاری انتخابات اطلاعی ندارم. در این مدت هم خانواده تنیس از من در مورد زمان برگزاری انتخابات سؤال می‌پرسیدند اما با توجه به اینکه من خودم نامزد انتخابات فدراسیون هستم در این مورد پیگیری نمی‌کنم و مانند همه منتظرم تا وزارت ورزش و جوانان زمان برگزاری را به دبیر مجمع اعلام کند.


وی در پاسخ به این سؤال که این شائبه به وجود آمده که ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون مجدداً انجام می‌شود، عنوان کرد: من هم این موضوع را شنیدم و امیدوارم چنین منطقی حاکم نباشد. پروسه انتخابات در فدراسیون تنیس در زمان مقرر انجام شد و ما همه کارها را خیلی دقیق و در زمان خودشان انجام دادیم. همه مستندات و مدارک نامزدها به وزارت ورزش و جوانان ارسال شد. من واقعاً نمی‌دانم چه مصلحتی در وزارت ورزش و جوانان پیش آمده است که زمان انتخابات فدراسیون تنیس هنوز مشخص نشده است. برخی از فدراسیون‌ها که زمان ثبت‌نام نامزدهای آنها بعد از ما صورت گرفته زمان برگزاری مجمع انتخاباتشان مشخص شده است اما متأسفانه وضعیت ما هنوز نامعلوم است.


رئیس فدراسیون تنیس در مورد تک کاندید بودن انتخابات فدراسیون تنیس گفت: روز گذشته صحبت‌های اسبقیان را در رادیو ورزش شنیدم و او گفت بحث تک‌‌کاندیداتوری در انتخابات فدراسیون تنیس مطرح نیست و ما منتظر استعلام نهادهای نظارتی هستیم و به محض اینکه آنها جواب استعلام‌ها را بدهند زمان انتخابات فدراسیون تنیس مشخص می‌شود.


شایسته در پاسخ به این سؤال که شاید وزارت ورزش و جوانان تمایلی به حضور شما در انتخابات فدراسیون تنیس ندارد، اظهار کرد: من آدم خاصی نیستم که با حضور من موافقت شود یا نشود.در این مدتی که به‌عنوان رئیس فدراسیون تنیس مشغول به کار بودم تمام هدفم ارتقای سطح تنیس ایران بوده است. فکر می‌کنم با توجه به نتایجی که به دست آمد، در این چند وقت شاهد رشد تنیس بودیم. رنکینگ تنیسورهای ما در رده جوانان و نوجوان ارتقا پیدا کرد، تعداد زمین‌های تنیس در این مدت سه برابر افزایش پیدا کرده است. در همین رقابت‌های جام فجر 52 تنیسور در بخش بانوان و 107 تنیسور در بخش آقایان شرکت کردند که همه این موارد فکر نمی‌کنم نشان‌دهنده عملکرد ضعیف ما در فدراسیون تنیس باشد.


رئیس فدراسیون تنیس ادامه داد: ما به کمک بخش خصوصی موفق شدیم زمین‌های تنیس را توسعه بدهیم و فدراسیونی هستیم که تمام برنامه‌های خودمان از قبیل توسعه زمین‌های تنیس یا مسابقات از طریق بودجه خصوصی تأمین کردیم و از بودجه دولتی استفاده نکردیم. تیم ملی تنیس ما در رنکینگ جهانی توانست 13 پله صعود کند و در جایگاه شصت‌وچهارم قرار بگیرد و همچنین ما توانستیم رتبه نخست غرب آسیا را از آن خود کنیم. من نمی‌دانم شاید این اقدامات هیچ‌کدام موفقیت به حساب نمی‌آید.


شایسته تأکید کرد: من در این مدتی که در فدراسیون تنیس به عنوان رئیس مشغول به کار بودم از عملکرد خودم راضی هستم. در بازی‌های آسیایی تنیسورهای ما با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک راهی جاکارتا شدند. ما همان موقع هم هیچ‌ قولی برای کسب مدال نداده بودیم و اعزام تنیسورهای ما بیشتر جنبه حمایتی داشت چرا که ورزشکاران ما فقط می‌توانند در رقابت‌های دیوس‌کاپ حضور پیدا کنند و به همین خاطر ما درخواست کردیم که آنها در بازی‌های آسیایی به میدان بروند. در همین رقابت‌ها هم جوانترین‌ تیم دختران را اعزام کردیم. ما 100 سری مسابقات بین‌المللی برگزار کردیم و همانطور که گفتم تمام این رقابت‌ها با بودجه خصوصی برگزار شد که خودش نقطه قوت این فدراسیون است.


وی گفت: خوشبختانه تعداد باشگا‌ه‌های تنیس در شهرهای مختلف کشور توسعه پیدا کرده است. در حال حاضر در شهر یزد که با کمبود آب مواجه هستند 22 زمین تنیس احداث شده است. در شهرهای دیگر هم به همین صورت زمین‌ها تنیس ساخته شده است. ما تنها فدراسیونی‌ هستیم که برنامه پنج‌‌ساله استراتژیک داریم. به هر حال تمامی این اقدامات صورت گرفته است و امیدواریم هر چه زودتر تکلیف انتخابات فدراسیون تنیس مشخص شود و هر کسی که عهده‌دار این مسئولیت می‌شود زودتر تعیین تکلیف شود.


انتهای پیام/4051/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته