دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اکبری مطرح کرد:

انتقاد از ضعف رسانه‌ای کشور‌های اسلامی در تئوریزه کردن ادبیات مقاومت

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: قدرت رسانه‌ای کشور‌های اسلامی در تئوریزه کردن ادبیات مقاومت مناسب نبوده و نیازمند کارهای بیشتری در این زمینه هستیم.
کد خبر : 404499
DSC_0068.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ارومیه حسین اکبری ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه که به همت معاونت فرهنگی این واحد با موضوع محور مقاومت برگزار شد با بیان اینکه تفکر بسیجی همواره یاری‌گر جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دشمنان است، گفت: تأثیر این تفکر بر تحولات راهبردی منطقه تا حدی است که امروز از محوری به‌عنوان محور مقاومت یاد می‌شود که مناسبات و طراحی‌های سلطه‌گران استکباری را بر هم می‌زند.


وی با تأکید بر اینکه تفکر بسیجی پرچمدار مقاومت و مقابله با توطئه‌های دشمنان است، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز این تفکر را صادر می‌کند و بسیاری از مقاومت‌های کشورهای دنیا با تأسی از این تفکر به پیروزی می‌رسد.


اکبری با بیان اینکه تفکر بسیجی برگرفته از قرآن، مکتب، دین و فرهنگ عاشورایی است، تصریح کرد: در سایه تفکر بسیجی بین نیروهای مقاومت اسلامی بود که گروهک تکفیری تروریستی داعش با وجود حمایت‌های بی‌دریغ دنیای استکبار شکست خورد.


رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی عنوان کرد: مقاومت جزئی از اعتقادات و فرهنگ مردم ما در طول تاریخ بوده و فراز و نشیب‌های گوناگون، این فرهنگ را تحت تأثیر قرار نداده است.


اکبری با تأکید بر اینکه هزینه ایستادگی و مقاومت به مراتب کمتر از سازش و تسلیم است، یادآور شد: در ایران بارها این را تجربه کردیم، در جنگ جهانی اول با وجود اعلام بی‌طرفی ایران بیش از 6 میلیون از هموطنانمان جان باختند و در جنگ جهانی دوم هم با وجود  تسلیم کشورمان مورد تهاجم قرار گرفت؛ در حالی که از افتخارات رضاشاه تشکیل ارتش قوی، مدرن و قدرتمند بود؛ اما حتی یک روز هم نتوانست مقاومت کند.


این استاد دانشگاه با بیان مقاومت بی‌بدیل مردم ایران در برابر زیاده‌خواهی رئیس جمهور آمریکا مطرح کرد: این مقاومت، ادبیات ترامپ را به‌گونه‌ای عوض کرد که در شرایط حاضر به دنبال کوچکترین فرصتی برای مذاکره با ایران است.


وی با تأکید بر نقش استادان دانشگاه در ترویج ادبیات مقاومت گفت: در حوزه مقاومت شاهد تولید آثار بسیار پراکنده هستیم که دلیل آن را می‌توان در نبود راهبرد مناسب در این حوزه دانست، با ارائه راهبرد مناسب و در راستای آن تعریف برنامه‌های مشخص می‌توان گام مهمی در این راستا برداشت.


سفیر سابق ایران در لیبی بیان کرد: اشاعه و ماندگاری مقاومت اسلامی كليد زدودن ظلم و استبداد از سر ملت‌های تحت ستم دنياست؛ بنابراین باید استادان دانشگاه در این راستا اثربخش عمل کرده و تولیدات پایان‌نامه‌های علمی را به این سمت سوق دهند.


اکبری تأکید کرد: متأسفانه قدرت رسانه‌ای کشور‌های اسلامی در تئوریزه کردن ادبیات مقاومت مناسب نبوده و نیازمند کارهای بیشتری در این زمینه هستیم.


وی درباره معامله قرن با بیان اینکه هدف از این اقدام سیاسی تأمین امنیت رژیم جعلی صهیونیستی است، افزود: دشمنان خواب آشفته‌ای را برای بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس دیده بودند و قصد داشتند نوار غزه و کرانه باختری را کشور فلسطین اعلام کنند.


 رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی تشریح شد: براساس این طرح مقرر شده فلسطینیان هیج نوع ارتش و اسلحه‌ای نداشته باشند و همه شهرک‌های یهودی‌نشین نیز در دست خود آنان باشد که با شرایط پیش آمده به شکست منجر شده است.


اکبری با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری درباره شکست معامله قرن گفت: اکنون آمریکایی‌ها نام سیاست شیطانی خود درباره فلسطین را «معامله قرن» گذاشته‌اند، اما بدانند که به فضل الهی این معامله قرن هرگز محقق نخواهد شد.


وی تبیین کرد: به کوری چشم دولتمردان آمریکا، قضیه فلسطین از یادها نخواهد رفت و قدس پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.


انتهای پیام/4078/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته