دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تازه‌های نشر دانشگاه آزاد اسلامی؛

کتاب «به‌سوی اینترنت اشیاء» منتشر شد

کتاب«به‌سوی اینترنت اشیاء» تألیف عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در انتشارات بین‌المللی اشپرینگر منتشر شد.
کد خبر : 404404
Jamali Ketab.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شبستر، انتشارات معتبر بین‌المللی اشپرینگر، کتاب«به‌سوی اینترنت اشیاء» تألیف محمدعلی جبرئیل‌جمالی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شبستر در استان آذربایجان‌شرقی را منتشر کرد.


اشپرینگر یکی از بزرگ‌ترین ناشران بین‌المللی بوده که بهترین و به‌روزترین آثار تألیفی جهان را منتشر می‌کند و دارای جایگاه بسیار ارزشمند علمی در جهان است.


کتاب «Towards the Internet of Things: Architectures, Security, and Applications» (به‌سوی اینترنت اشیا: معماری‌ها، امنیت و کاربردها) بنا به دعوت و درخواست این ناشر بین‌المللی از محمدعلی جمالی به رشته تحریر درآمده است.


محمدعلی جبرئیل‌جمالی استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر با بیش از دو دهه سابقه فعالیت دانشگاهی در دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی، دارای دو مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های مهندسی برق و کامپیوتر و مدرک دکترای تخصصی در رشته کامپیوتر است و تاکنون با انتشار بیش از 60 مقاله علمی بین‌المللی و چاپ چند عنوان کتاب و حضور در کنفرانس‌های علمی داخلی و خارجی یکی از استادان و پژوهشگران برجسته رشته کامپیوتر در آذربایجان‌شرقی است.


استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر به آنا درباره تألیف این اثر ارزشمند بین‌المللی گفت: تألیف این کتاب از سال ۲۰۱۸ با عقد قرارداد بین ناشر و مؤلف مسئول آغاز شده و پنجم ژوئن ۲۰۱۹ (حدود یک ماه پیش) این کتاب در وب‌سایت اشپرینگر نمایه و قابل‌فروش است.


محمدعلی جبرئیل‌جمالی درباره موضوع کتاب و کاربرد آن در این برهه از زمان اظهار کرد: اینترنت اشیاء جزء 10 فناوری برتر جهان سال ۲۰۲۰ بوده و امروزه، تکامل جدیدی در اینترنت به نام اینترنت اشیا (IOT)، همه دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات را فراگرفته است.


وی افزود:‌ اینترنت اشیاء به‌عنوان پارادایم محاسباتی شناخته شده که اجازه اتصال دنیای فیزیکی و مجازی را با دادن قدرت پردازش به اشیا می‌دهد. ایده اصلی اینترنت اشیاء با ایجاد قابلیت‌های شبکه‌های سیار و پردازش اطلاعات به اشیاء به دست می‌آید. به این ترتیب، شکل جدیدی از ارتباط بین افراد و اشیاء و بین خود اشیاء امکان‌پذیر می‌شود.


استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر تصریح کرد: اینترنت اشیاء فرصت جدیدی برای ایجاد دنیایی است که همه‌چیز در اطراف ما به اینترنت متصل شده و با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند که این ارتباط بدون نیاز به تعامل انسان با انسان و یا انسان به کامپیوتر خواهد بود.


جبرئیل‌جمالی مطرح کرد:‌ با توجه به اهمیت اینترنت اشیاء، این کتاب چارچوب جامع و مفهوم کلی از اینترنت اشیاء را فراهم می‌کند. معماری، امنیت و کاربردهای اینترنت اشیاء نظیر خانه‌های هوشمند، شهرهای هوشمند، سلامت هوشمند، انرژی و شبکه‌های برق هوشمند، کشاورزی هوشمند، دامپروری هوشمند و به‌طورکلی شهر و محیط‌زیست هوشمند، برخی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در این کتاب هستند. امروز اینترنت اشیاء با راهکارهای هوشمند خود در همه ابعاد زندگی بشر رخنه کرده و نویدبخشِ آینده‌ای بهره‌ور، دلپذیر و آسوده است.


به گزارش آنا، قیمت آنلاین کتاب در وب‌سایت اشپرینگر (ناشر کتاب) حدود 54 یورو و قیمت چاپی کتاب حدود 91 یورو است. در ضمن این کتاب در وب‌سایت آمازون که بزرگ‌ترین وب‌سایت فروش کتاب‌های معتبر و برتر جهانی بوده نیز به‌صورت آنلاین به فروش می‌رسد. در نگارش این کتاب بهاره بهرامی، آرش حیدری، پریسا الله‌وردی زاده و فرهاد نوروزی نویسنده مسئول کتاب را یاری کرده‌اند.


انتهای پیام/4121/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته