دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تازه‌های نشر دانشگاه آزاد اسلامی؛

کتاب «بررسی وضعیت حقوقی گروه‌های قراردادی» منتشر شد

کتاب «بررسی وضعیت حقوقی گروه‌های قراردادی» تألیف دانشجوی دکتری حقوق خصوصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز منتشر شد.
کد خبر : 402582
1-کتاب-بررسی-وضعیت-حقوقی-گروه-های-قراردادی-سکینه-اسدزاده.jpg

سکینه اسدزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در تبریز از انتشار کتاب «بررسی وضعیت حقوقی گروه‌های قراردادی» خبر داد و درباره این کتاب اظهار کرد: محور اصلی کتاب، بحث در ارتباط با قراردادهایی است که دارای نوعی ارتباطند؛ ولی با این وجود مستقل از یکدیگر هستند.


وی ادامه داد: این اصطلاح، اصطلاح حقوقی نامأنوس و غیرمتداول بوده که در سیر زمان، دستخوش تحولات زیادی شده و حوزه‌ای وسیع از مباحث حقوقی را دربرگرفته و با تعاریف مختلف و تقسیم‌بندی‌های متعددی راجع به آن ارائه شده است.


مؤلف کتاب «بررسی وضعیت حقوقی گروه‌های قراردادی» افزود: تعاریف اولیه ارائه‌شده درباره گروه قراردادی در این کتاب بیشتر ناظر به قراردادهای پیمانکاری داخلی و گروه اموال بوده است. بعدها با گستردگی روابط قراردادی بین‌المللی و استفاده از ابزارهای حقوقی مانند اعتبار اسنادی و مبادلات ارزی بین بانک‌ها و خریدوفروش دریایی و بیمه محموله‌های عرضه و خریداری‌شده، لزوم تمسک به این تأسیس حقوقی بیشتر احساس شده است.


اسدزاده تصریح کرد: از سرآمدان این حوزه، اندیشمندان حقوقی چون برنارد تیسیه، ژان نره، دنیس مازو و چند تن از حقوقدانان معاصر را می‌توان نام برد که توجه بسیاری بر آن معطوف کرده‌اند و اخیراً نیز در دانشگاه لیون، سامی سُراگَلدان دانشجوی دکترای حقوق به استاد راهنمایی نیکولاس بوش رساله‌ای به‌عنوان «مقررات مؤثر بر گروه‌های قراردادی» دفاع کرده است.


وی اظهار کرد: کتاب «بررسی وضعیت حقوقی گروه‌های قراردادی» توسط انتشارات امجد با تعداد ۱۷۴ صفحه در قطع وزیری به چاپ رسید.


به گزارش آنا، سکینه اسدزاده دانشجوی دکتری حقوق خصوصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بوده و اکنون کارشناس حقوقی سازمان تعزیرات حکومتی ستاد مرکزی تهران است. او سال ۹۵ به‌عنوان کارشناس حقوقی نمونه سازمان تأمین اجتماعی و سال ۹۷ به‌دلیل انتشار مقاله «بررسی سلسله مراتب ضمانت‌های اجرایی نقض تعهدات قراردادی در حقوق ایران، انگلیس و فرانسه» به‌عنوان پژوهشگر برگزیده انتخاب شد.


وی پژوهشگر پژوهشگاه قوه قضائیه در زمینه آرای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و وزارت دادگستری فرانسه، عضو بنیاد ملی نخبگان، عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات تهران، پژوهشگر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، عضو انجمن علمی آیین دادرسی مدنی و انجمن علمی حقوق پزشکی بوده و علاوه بر مترجمی متون عربی، فرانسه و انگلیسی، دارای چند مقاله علمی در حوزه حقوقی نیز هست.


دانشجوی دکتری حقوق خصوصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز کتاب شعری با عنوان «قطره‌چکان خیالی» و با تخلص «مهرگان» و در هفت دفتر که هر دفتر دربرگیرنده پنج قطعه شعر است، دارد که توسط انتشارات نارون دانش به چاپ رسیده است.


انتهای پیام/4121/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته