دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1398 - 17:08
سالارآملی در گفتگو با آنا:

وزارت علوم در عرصه علم و فناوری همکاری‌های گسترده‌ای با بنیاد علمی اکو دارد

قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل گفت: وزارت علوم در عرصه علم و فناوری همکاری‌های گسترده‌ای با بنیاد علمی اکو دارد.
کد خبر : 404220

حسین سالارآملی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به چهارمین نشست هیئت‌امنای بنیاد علمی اکو در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو 11 سال است که تأسیس شده و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه علمی با این مجموعه ارتباط‌های خوبی دارد.


وی افزود: این مجموعه به اکوی فرهنگی، علمی و بانکی تقسیم شده است؛ ایران به‌عنوان موتور محرک اکوی فرهنگی، پاکستان به‌عنوان اکوی علمی و ترکیه به‌عنوان اکوی بانکی انتخاب شده است.


قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل با بیان اینکه ایران، ترکیه و پاکستان سه کشور بزرگ منطقه هستند، خاطرنشان کرد: این کشورهای منطقه در سازمان همکاری‌های اقتصادی نقش مؤثر و کلیدی دارند.


سالارآملی تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در عرصه علم و فناوری همکاری‌های گسترده‌ای با بنیاد علمی اکو دارد و در این همکاری‌ها موضوع‌های مختلفی اعم از تبادل دانشجو و استاد و انجام پروژه‌های مشترک علمی بررسی می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تا دو سال، ریاست هیئت‌امنای بنیاد علمی اکو را برعهده دارد و باید از ظرفیت دانشگاه‌های ایران برای همکاری بیشتر با اکو استفاده کنیم.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

برچسب ها: حسین سالارآملی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته